شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان بر بهره مندی از افرادی دلسوز و توانمند برای تحول آفرینی تاکید کرد و گفت: نتیجه بخشی برنامه های تحولی حوزه علمیه کار جهادی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در بازدید حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان از دفتر و مرکز تحقیقات اسلامی مشهد، ضمن تقدیر از فعالیت های تحولی در حوزه علمیه خراسان که از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است، بر بهره مندی از افرادی دلسوز و توانمند برای تحول آفرینی در حوزه علمیه تاکید کرد. 

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان  گفت: اهتمام به مباحثه لازم است و می بایست نظم خوب درسی با برنامه ریزی مناسب برای طلاب علوم دینی ایجاد شود.

وی ضمن تاکید بر تربیت طلابی محقق و پژوهشگر در راستای اجتهاد و مجتهدپروری و پاسخگویی به نیازهای جامعه، خاطر نشان کرد: می بایست نسبت به تقویت و ارتقای علمی حوزه علمیه مشهد با توجه به سابقه و قدمتی که دارد اهتمام بیشتری شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان  در ادامه به خاطره خود از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در یکی از جلسات درسی ایشان اشکالی بیان کردم که برخی نسبت به این کار واکنش نشان دادند ولی در نهایت امام فرمودند که اینجا مجلس روضه خوانی نیست و در درس باید همه مشارکت داشته و ابراز نظر کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین نسبت به برگزاری جلسات اخلاق در مدارس علمیه توصیه کرد: از اساتیدی که سخنانشان نافذ و دلنشین است در این عرصه بهره ببرند تا تاثیر اخلاق عملی برای طلاب حاصل شود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر تحول و پس از استماع گزارش های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این حوزه، به نتیجه رسیدن برنامه های گزارش شده را نیازمند کاری جهادی دانست و نسبت به آن توصیه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha