شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ آیت الله طبرسی با تأکید بر این که امروز دشمن برای نفوذ در کشور به دنبال کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی است، گفت: این که مقام معظم رهبری بر موضوع تفکر انقلابی در جامعه تأکید دارند به این دلیل است که امروز هدف دشمن کمرنگ کردن افکار و روحیه انقلابی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ساری با اشاره به این که فرهنگ جامعه همواره مورد طمع دشمنان بوده و است، خاطرنشان کرد: در جامعه ای که فرهنگ آن خدشه دار شود به حتم دشمن به راحتی می تواند در آن جامعه نفوذ کند و به اهداف خود دست یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، تسلط فرهنگی را یکی از راه های نفوذ دشمن دانست و با بیان این که استراتژی دشمن نیز سال ها است بر همین راهبرد دنبال می شود، تصریح کرد: اگر در حوزه فرهنگی موضع تدافعی نداشته باشیم به راحتی مسیر را برای نفوذ دشمن باز خواهیم کرد.

آیت الله طبرسی یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید را مسائل فرهنگی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: رهبری همواره در سخنان خود بر توجه مسؤولان به هجمه های فرهنگی دشمنان هشدار می دهند اما متأسفانه برخی از مسؤولان همچنان در مسیر غیر صحیح حرکت می کنند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز دشمن برای نفوذ در کشور به دنبال کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی است، تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری بر موضوع تفکر انقلابی در جامعه تأکید دارند به این دلیل است که امروز هدف دشمن کمرنگ کردن افکار و روحیه انقلابی در جامعه است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که مسؤولان نباید خطر نفوذ فرهنگی دشمن را ساده فرض کنند در حالی که این موضوع بسیار جدی و خاطرناک است، ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و دشمن خوب می داند برای تسلط بر این نظام باید رویکرد فرهنگی کشور را کاملاً تغییر دهد تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امروز تأثير توسعه فرهنگ انقلاب اسلامي ايران در سطح جهان را به‌خوبي مي‌توان حس کرد و بيداري اسلامي در کشورهاي مختلف را برگرفته از حرکت مردم مسلمان ايران اسلامي و خلق اين انقلاب دانست.

وی با اشاره به این که با تهاجم فرهنگ غرب، هويت فرهنگي مسلمانان به خطر مي افتد، ادامه داد: رسوخ فرهنگ غرب در کالبد فرهنگي جوامع مسلمان، باعث کج فهمي و دور افتادن از حقيقت اسلام، مسخ ارزش هاي عقيدتي و اخلاقي و نابساماني آموزش و پرورش ديني مي شود.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز همه دشمنان و بدخواهان اسلام ناب برای نابودی دین بسیج شده اند، تصریح کرد: دشمنان دین را عامل عدم تحقق خواسته ها و نقشه های شوم خود در جهان می دانند و به همین دلیل تلاش می کنند در جهت تضعیف و خدشه دار کردن آن گام بردارند.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی توصیف کرد و با بیان این که باید همان طور که در مسائل صنعتی، آموزشی و نظامی به خودکفایی رسیدیم و هیچ وابستگی به غرب نداریم در مسائل فرهنگی نیز خودکفا باشیم، تصریح کرد: نباید این گونه باشد که سبک زندگی غربی بخش مهمی از جامعه جوان ایرانی را درگیر خود کند..

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به وحدت و همبستگی مثال زدنی شیعه و سنی در پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلام، اما پیاده روی اربعین حسینی امروز به نماد وحدت وهمبستگی امت اسلامی در جهان تبدیل شده است.

وی با تأکید براین که هیچ قدرتی یارای مقابله با این شور حسینی نخواهد بود، تصریح کرد: گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه کفر و استکبار تلاش کردند با تهدید و اقدامات تروریستی مانع از حضور عاشقان امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین حسینی شوند، اما شور حسینی برای حضور در این اجتماع مردمی هر سال بیشتر می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نسبت به برخی مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور هشدار داد و آن را نتیجه و خروجی بی توجهی به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز دشمن از ظرفیت فضای مجازی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و آرمان های آن استفاده می کند، گفت: ما نیز باید از این ظرفیت و پتانسیل به وجود آمده در جهت تقویت فرهنگ دینی و انقلابی بهره گیریم و اقدامات منفعلانه به شدت پرهیز کنیم.

آیت الله طبرسی بر ضرورت تقویت وحدت وهمدلی دستگاه های دینی و فرهنگی برای مقابله با آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: روزمرگی و نبود راهبرد مشخص در حوزه فرهنگی می تواند ضربه های سنگین و جبران ناپذیری به کشورمان وارد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد حسینی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، تعدادی از مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور که از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان هستند، از شرایط حاد پرداخت مستمری خود ناراضی بوده و خواهان ورود دولت جهت بهبود وضعیت خود شدند. طبق گفته این افراد، صندوق بازنشستگی فولاد کشور در ماه‌های اخیر برای پرداخت مستمری آنان با مشکل روبرو بوده و این مشکل صندوق باعث شده تا گذران زندگی این بازنشستگان با مشکل مواجه شود. آنان می‌گویند: نباید هر ماه برای دریافت مستمری خود دست به تجمع بزنیم، انتظار داریم که حقوق حقه و مطالبات معوقه و قانونی ما را به موقع و بدون استرس و بدون منت و معطلی پرداخت کنند، ما خواهان حفظ کرامت انسانی خود می باشیم.