شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: حضور روحانیت در آموزش و پرورش می تواند نقش موثری در خنثی کردن آسیب های دشمنان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به این که طرح گذران دوران خدمت مقدس سربازی روحانیون در مدارس پیگیری شود، اظهار داشت: در جهت تقویت طرح امین و حضور موثر طلاب در مدارس و در جمع دانش آموزان از ظرفیت طلاب عزیزی که می توانند در قالب این طرح به آموزش و پرورش خدمت کنند، استفاده و موردحمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی است که باید در راس فعالیت هایش تربیت نسلی جوینده دانش و در مسیر اسلام و انقلاب قرارداشته باشد و از سویی همگان از این خدمات بهره مند می گردند، افزود: آموزش و پرورش، مانند مسجد عمل می کند که مامنی است برای این که همگان از آن بهره مند شوند، با توجه به این جایگاه والا، نهاد هایی که با آموزش و پرورش همکاری می کنند، باید این فعالیت ها را جزو برنامه های خود ببینند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) عنوان کرد: برای ما قابل تحمل نیست که افراد و مجموعه هایی اقدام به راه اندازی مراکز آموزشی بدون مجوز در سطح شهر کنند، هرچند این کار با نیت خیر انجام گیرد، چرا که اگر فعالیت ها بدون مجوز باشد راهی برای سوء استفاده خواهد بود.

وی آسیب های فضای مجازی را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: آنچه که در فضای مجازی باطل است( به فرموده خداوند در قرآن کریم)، مانند کف روی آب بوده و از بین خواهد رفت، در صورتی که، همه نهادها و مراکز به وظایف خود در این راستا عمل کرده و این عرصه را رها نکنند.

امام جمعه قم به نحوه انتقاد کردن اشاره و خاطرنشان کرد: انتقاد ها با نظم و ادبیات خاصی صورت بگیرد، چرا که در غیر این حالت علاوه بر آسیب رساندن، زمینه جهت سوء استفاده دشمنان را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که حضور روحانیت در آموزش و پرورش، خنثی کننده آسیب های دشمنان است، ابراز کرد: حضور روحانیت در آموزش و پرورش می تواند نقش موثری در خنثی کردن آسیب های دشمنان داشته باشد.

درپایان این دیدار احکام اعضای کمیسیون آموزش و پرورش توسط تولیت محترم آستان مقدس و امام جمعه قم ارائه شد.

انتهای پیام/ ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha