شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 نشست معرفتي در مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار

حوزه/ اگر به حکمت خداوند ایمان و اعتقاد داشته باشیم که در پس هر اتفاقی، حکمتی نهفته است، می توان صبر زینبی داشتف چرا که صبر کردن پشتوانه معرفتی می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، کوثر نانواکناری کارشناس فرهنگی در نشست معرفتی با عنوان «صبر» در مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار بیان کرد: صبر یکی از برجسته ترین فضایل اخلاقی است که خداوند در قرآن کریم در آیاتی، اهل صبر را ستایش کرده و ازمقام صابران سخن گفته است

وی افزود: در قرآن کریم بیش از70 بار از صبر یاد شده و این واژه ،در کنار سه واژه کلیدی دیگر ایمان، عمل صالح و حق به کار رفته است.

کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به انواع صبر ازدیدگاه امام علی(ع)، اظهار کرد: صبر بر طاعت آن است که در برابر وسوسه های شیطانی مقاومت کرده و اجازه ندهد تا او را از انجام کارهای عبادی و نیک باز دارد.

وی تصریح کرد: صبر در برابر مصیبت، نوع دیگر از صبر است که گاهی خداوند متعال بنابرحکمت خودبرای امتحان و آزمایش، انسان را با کمبود هایی مانند فقر، بیماری، ازدست دادن عزیز و... دچار می کند که مصداق بارز این نوع صبر، صبرحضرت زینب(س)است که در مجلس یزیدیان در خصوص وقایع کربلا فرمودند:مارایت الاجمیلا.

نانواکناری با اشاره به چگونگی الگو گرفتن از صبر حضرت زینب(س) گفت: اگر به حکمت خداوند ایمان و اعتقاد داشتهباشیم که در پس هر اتفاقی، حکمتی نهفته است، می توان صبر زینبی داشت؛ چرا که صبر کردن پشتوانه معرفتی می خواهد.

وی در خصوص آثار صبر، افزود: صبر، پاداش اخروی را به دنبال دارد و خداوند در سوره فرقان آیه 75می فرماید که اینانند که غرفه ای بهشتی را به خاطر صبری که در شدائد کرده اند پاداش می گیرند و در آن با درود و سلام مواجهه می شوند. دستیابی به مقام محسنین ثمره دیگر صبر است (واصبر فان الله لا یضیع اجرالمحسنین)شکیبایی پیشه کنید که خداوند پاداش نیکوکاران را فرو نمی گذارد.

این کارشناس فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: نمونه ای از مقام صبر در جامعه امروزی ما، خانواده های شهدا بالاخص شهدای مدافع حرم هستند که با گذاشتن از عزیزان خود جهت دفاع از وطن و حرم حضرت زینب (س) ایثارگری های زیبایی را به نمایش گذاشتند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha