شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خاکباز

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: قدمت برخی موقوفات لرستان به هزار سال می رسد و این استان دارای موقوفه های بسیاری از علماء و بزرگان دینی از جمله فخرعالم تشیع حضرت آیت الله بروجردی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه» در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد، با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه اولویت های کاری خود را در دو بخش عمران و آبادانی و همچنین اشتغال زایی و محرومیت زدایی برنامه ریزی کرده، گفت: این سازمان همواره در راستای گسترش وقف در زمینه های گوناگون و احیای موقوفات فعالیت های چشمگیری انجام داده است .

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه دستگاهی مردمی و فرهنگی است، افزود: این سازمان در طول سال با اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی تلاش نموده بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل نماید و در این زمینه موفق عمل  کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به این که سالانه امامزاده ها و بقاع متبرکه استان لرستان از قریب به 2 میلیون زائر پذیرایی می کنند، خاطر نشان کرد: در این راستا بقاع متبرکه با برپایی غرفه های گوناگون در زمینه های شرعی، اجتماعی و فرهنگی به زائران مشاوره ارائه می دهند .

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه در استان لرستان موقوفه های قدیمی بسیاری وجود دارد، گفت: قدمت برخی موقوفات لرستان به هزار سال می رسد و این استان دارای موقوفه های بسیاری از علماء و بزرگان دینی  از جمله فخرعالم تشیع حضرت آیت الله بروجردی(ره) است، به گونه ای که موقوفات آن عالم بزرگوار هم اکنون در داخل و خارج از کشور و همچنین برخی کشورها موجود است.

وی در پایان با بیان این که اصحاب رسانه و خبرنگاران باید با قلم خود در راستای ترویج سنت حسنه وقف تلاش کنند، گفت: اهل قلم باید به تشویق و ترغیب واقفان در زمینه ثبت موقوفات در زمینه های گوناگون تلاش نمایند.

وجود بیش از 2 هزار و 581 موقوفه در لرستان

مسلم رضایی پور، معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز با اشاره به اینکه 28 طرح عمرانی با زیربنای 10 هزار و 36 متر مربع در 88 بقعه متبرکه استان لرستان در حال اجرا است، گفت: اجرای طرح های عمرانی بقاع متبرکه فاقد درآمد استان نیز هفته وقف آغاز خواهد شد .

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه رونمایی از ضریح و افتتاح شبستان پیرمحمد الشتر نیز در هفته وقف صورت خواهد گرفت، بیان داشت: اواخر هفته جاری  از ضریح امامزاده شاه غیب ازنا رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 21 فرصت سرمایه گذاری در موقوفات استان لرستان احصا شده است، خاطر نشان کرد: این فرصت ها در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز است که ارزش کارشناسی آنها به بیش از  30 میلیارد تومان می رسد .

رضایی پور در ادامه با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 581 موقوفه متصرفی در استان، گفت: از این تعداد یک هزارو 814 موقوفه انتفاعی و 767 موقوفه منفعتی است .

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت وجود بقاع متبرکه برای توسعه گردشگری مذهبی تاکید کرد و بیان داشت: باید با تمام توان در راستای این ظرفیت برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های مذهبی گردشگری استفاده کرد.

انتهای پیام

 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha