شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برنامه های همایش بزرگداشت  آیت الله العظمی موسوی اردبیلی تشریح شد

حوزه/ حجت الاسلام یوسفی گفت: هدف از برگزاری این همایش علمی، بررسی جایگاه علمی و معنوی حضرت آیت الله موسوی اردبیلی و ارتباط آن عالم ربانی با اقشار مختلف جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم در مسائل اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد رضا یوسفی، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری اولین سالگرد و همایش بزرگداشت علمی مرحوم حضرت  آیت الله موسوی اردبیلی که در دانشگاه مفید قم برگزارشد گفت: هدف از برگزاری این همایش علمی، بررسی جایگاه علمی و معنوی حضرت آیت الله موسوی اردبیلی و ارتباط آن عالم ربانی با اقشارمختلف جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم درمسائل اقتصادی است.

وی افزود: از دیگر خدمات و ویژگی های  آن مرحوم،  مبارزه با بهائیت در قالب انتشار آثار علمی خود و حضور در مراکز علمی برای پاسخ گویی به اندیشه منحرف وهابیت بوده است.
دبیر علمی همایش  بابیان اینکه  مرحوم حضرت  آیت الله موسوی اردبیلی همراه با بزرگانی چون آیت الله بهشتی و دیگران  قدم های مؤثری برای مبارزه با بهائیت و انتشار مبانی دینی تشیع و مکتب فقهی واصولی برداشته است، عنوان کرد: برهمین اساس مسئولین دانشگاه مفید تصمیم گرفته اند برای معرفی  شخصیت علمی و خدمات آن عالم ربانی همایش عملی برگزار کنند.
وی با بیان اینکه قبل از برگزاری همایش اصلی، پیش نشست هایی با معرفی جایگاه علمی واندیشه علمی در عناوین اقتصادی، سیاسی و فقهی دردانشگاه  مفید برگزار شد، گفت: این همایش در دوم آذر ماه باحضور علما و اندیشمندان حوزه ودانشگاه در دانشگاه مفید برگزار می شود.
حجت الاسلام  یوسفی افزود: از دیگر برنامه های  روز همایش، رونمایی از آثار آن مرحوم با عناوین اسناد ساواک در مورد آن شخصیت، مباحث فقهی و زندگی نامه آن مرحوم در طول عمر ایشان  است.
دبیرهمایش بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: در روز همایش، آیت الله سید علی محقق داماد، حجج اسلام ایاذی، رهایی و فرشاد مومنی سخنرانی خواهند کرد.
وی عنوان کرد:  در 9 آذر نیز همین همایش با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی و دکتر افتخار جهرمی ودیگر اساتید و اندیشمندان در تهران برگزار می شود.
حجت الاسلام  یوسفی در پایان با بیان اینکه از جمله آثار منتشر شده از آن مرحوم در عنوان پرتو قرآنی است، افزود: قرار است درآینده ای نزدیک آثار دیگری از ایشان برای استفاده جامعه علمی کشور منتشر شود. 

حجت الاسلام سید علی موسوی نیز در این نشست، با بیان اینکه فکرنمی کنم در کشور به خصوص اهل علم باشخصیت آن عالم ربانی آشنایی نداشته باشد گفت: آن مرحوم درطول عمر خود در ابعاد علمی، اجتماعی و تأسیس و راه اندازه مراکز علمی خدمات شایسته انجام داده اند  که مهمترین آن دانشگاه مفید است.

فرزند مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه مهمترین هدف از همایش علمی معرفی شخصیت علمی و خدمات آن مرجع به جامعه علمی و مردم کشوراست اظهارداشت: امیداست جامعه علمی کشور با برگزاری این همایش با شخصیت آن عالم ربانی بیشتر آشنا شوند. 

وی عنوان کرد: از دیگر خدمات آن عالم ربانی حضور ده ساله در مسند قضاء، تألیف کتب های متعدد درمورد مباحث فقهی، قرآنی و دیگر موضوعات بوده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: همه تلاش براین است که آحاد جامعه با بزرگان علمی خود آشنا بیشتر شوند و بتوانند از آثار علمی این عالمان ربانی  بیشتر استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha