شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده رئیس مرکز خدمات در جمع طلاب مشکین شهر

حوزه/ حوزه‌های علمیه باید به‌روز بوده و با مسائلی که در سطح جامعه و جهان علیه تشیع مطرح می‌شود آشنا شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، صبح امروز به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات با مدیران و اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان مشکین‌شهر دیدار و گفتگو کرد.

وی  ضمن ابلاغ سلام رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و با اشاره به اهداف سفرهای استانی گفت: آشنایی با مشکلات اساتید و طلاب مدارس علمیه از نزدیک، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز خدمات و تجلیل از ممتازین تحصیلی مدارس علمیه از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: مرکز خدمت حوزه نهادی است که از سال 70 به امر امام مقام معظم رهبری با هدف کاهش مشکلات طلاب و روحانیون تأسیس شد تا آنها بتوانند با دغدغه کمتری به تحصیلات و آنچه وظیفه اصلی یک طلبه است بپردازند.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: در ابتدا مرکز خدمات تنها به امور درمانی می‌پرداخت، اما امروز با گذشت بیش از 25 سال از تأسیس مرکز، با عنایت مقام معظم رهبری علاوه بر بحث بیمه در بخش‌های دیگر نیز مانند مسکن، وام قرض‌الحسنه و فرهنگی به طلاب و روحانیون خدمت ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز خدمات، طلاب سراسر کشور اعم از برادر، خواهر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و سنی و اعضای خانواده آنها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، خدمت‌رسانی به طلاب را وظیفه عمومی مرکز خدمات عنوان کرد و افزود: هدف مرکز خدمات تقویت جریان علمی حوزه‌های علمیه است و تلاش می کند با حمایت از ممتازین تحصیلی حوزه های علمیه از نظر علمی رشد کنند.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه ضمن قدردانی از اساتید مدارس علمیه گفت: شما با غیرت خود در مدارس علمیه در دورافتاده‌ترین نقاط کشور حضور پیداکرده‌اید و وقت، عمر و جوانی خود را هزینه می‌کنید تا بتوانید سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) را تربیت کنید.

وی بیان کرد: آیت الله مشکینی افتخاری برای حوزه علمیه بودند که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات آن هم در دوران اختناق رژیم شاهنشاهی از این مدارس پرورش یافتند و از نظر علمی و عملی برای ما اسوه و الگو شدند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه نباید بگذاریم حوزه‌های علمیه از نظر بعد علمی عقب بماند گفت: امروز با جریان‌هایی مانند وهابیت و سلفیت رو به رو هستیم که از سوی جریان استکبار در مقابل جریان پر افتخار شیعه ایجاد شده‌اند و برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده توسط آنها نیازمندیم که از نظر علمی تقویت شویم.

وی تصریح کرد: داعش مولود تفکر وهابیت بود و توسط این جریان پشتیبانی مالی می‌شد و چند سال به نام اسلام به جان اسلام افتاد و جنایت‌های بزرگی انجام داد و به یاری خداوند و با تلاش جهادگران فی سبیل الله نابود شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه در چنین شرایط و موقعیتی باید تلاش علمی بیشتری انجام دهیم گفت: حوزه‌های علمیه باید به‌روز بوده و با مسائلی که امروز در سطح جامعه و جهان علیه تشیع مطرح می‌شود آشنا شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند.

در پایان این دیدارها از مدیران، اساتید، کادر مدرسه، طلاب ممتاز و حافظان قرآن این مدارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha