شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله شب زنده دار

حوزه/ عضو شورای نگهبان گفت: شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه باید دنبال این مباحث بوده و از اشکالات و نامهربانی ها نترسیده و با قدرت آن را دنبال نمایند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» آیت الله شب زنده دار امروز در اولین اجلاسیه فقه مسائل مستحدثه که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: اساتید بسیاری بر موضوعات گوناگون مسائل مستحدثه کار کرده و غناء علمی خوبی بر آن پیدا شده است که متأسفانه به صورت متن درسی در نیامده است.

وی ابراز داشت: ترساندن اساتید از ورود در این مسائل، درست نبوده و جلوی پیشرفت ها را خواهد گرفت؛ اساتید باید در مسائل مستحدثه ورود کرده و بر روی آن کار کنند.

عضو شورای نگهبان خاطرنشان ساخت: امروز دانستن استدلال و مبانی فقهی موضوعاتی همچون تأمین اجتماعی، بانک ها، شرکت ها و ... از نیازهای ضروری طلاب است و باید با قدرت بر روی آن برنامه ریزی کرد.

این استاد حوزه تصریح کرد: مسائل مستحدثه باید با پشتیبانی های گوناگون از طلاب و اساتید، در حوزه های علمیه میدان باز کند و رو به جلو حرکت نماید.

آیت الله شب زنده دار بیان داشت: شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه باید دنبال این مباحث بوده و از اشکالات و نامهربانی ها نترسیده و با قدرت آن را دنبال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha