شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سجادی نوری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که آیت الله سجادی(ره) جامع همه فضائل اخلاقی بود، گفت: این عالم وارسته در اخلاص، تقوا، زهد و سلامت نفس نظیر نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی نوری(ره) که در مسجد جامع ساری برگزار شد با بیان این که آیت الله سجادی(ره) جامع همه فضایل اخلاقی بود، گفت: این عالم وارسته در اخلاص، تقوا، زهد و سلامت نفس نظیر نداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که آیت الله سجادی(ره) شخصیتی اخلاق مدار، مردم دار و ساده زیست بود، تصریح کرد: آیت الله سجادی نوری(ره) مرد تقوا، اخلاص و دیانت بود.

حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به این که رفتار این عالم وارسته به دیگران تؤام با اخلاق و آرامش بود، خاطرنشان کرد: ایشان در احترام و ادای احترام به افراد همواره پیشی می گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که آیت الله سجادی(ره) بسیار صبور و دارای سعه صبر بالایی بودند، تصریح کرد: متانت و آرامش خاطر ایشان همواره برای ما مثال زدنی بود.

وی با تأکید براین که تقوا و زهد بالای این عالم وارسته همواره برای جامعه درس اخلاق بود، خاطرنشان کرد: به طور حتم از دست دادن چنین شخصیت بزرگی برای جامعه روحانیت و حوزه های علمیه غیر قابل تحمل خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که شخصیت آیت الله سجادی(ره) ناشناخته است، گفت: ایشان در غربت خاصی به سر می بردند، و در همه احوال تقوا در آن مرحوم موج می زد و هیچ گاه به دنبال شهرت نبود.

وی  با بیان این که آن مرحوم حلم به تمام معنا داشت، گفت: صبر آیت الله سجادی زبانزد بود و هنگامی که عالمی از دار دنیا برود یک رخنه ای در اسلام راه باز می شود که چیزی نمی تواند جایگزین آن شود چرا که چنین شخصیت هایی مسیر ما را مشخص می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که آیت الله سجادی(ره) به معنای واقعی کلمه عالم عامل بود، تصریح کرد: رفتار، کردار و اعمال این عالم وارسته همواره الگویی برای آحاد جامعه به ویژه طلاب و روحانیان بود.

حجت الاسلام صادقی از آیت الله سجادی(ره) به عنوان یک عارف الی الله تعبیر کرد و با بیان این که تقوا و ایمان به خدا همواره در مسیر زندگی این عالم وارسته موج می زد، بیان داشت: زندگی این شخصیت سرشار از زهد و تقوا بود و حتی لحظه ای از این مسیر ارزشی فاصله نگرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علما و بزرگان دینی در دوران غیبت حافظان شریعت محمدی هستند، تصریح کرد: در دوران غیبت که مردم امام دسترسی ندارند برای رسیدگی به امور دینی خود به عالمان دین رجوع می کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عالمان دینی در راه صیانت از دین همواره از خودگذشتگی کردند، افزود: دانشمندان صاحب تقوا و علم در مکتب اسلام صاحب مقامی هستند كه بعد از پیامبران و امامان(ع) كسی به مرتبه آنان نخواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود به سخنی از امام صادق(ع) در بیان مقام عالمان دینی اشاره کرد و گفت: آن امام همام فرمودند« ملائكه بال‌های خود را برای طالب علم می گسترانند و موجودات زمین و آسمان برای او استغفار می‌كنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha