شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر قائمی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائمی با بیان اینکه لذتی بالاتر از لذت طلبگی وجود ندارد، گفت: کاربرد دانشگاه مکتب امام صادق (ع) ابدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر قائمی، پیش از ظهر امروز در آئین عمامه گذاری جمعی از طلاب شهرستان شاهرود، در مدرسه علمیه امام صادق (ع) با بیان اینکه علم واقعی سه بخش دارد، اظهار داشت: علم واقعی در سه بخش علم توحید، علم احکام و علم اخلاق تقسیم می‌شود و هرچه غیر از این سه مورد باشد، فضل است.

این استاد حوزه تصریح کرد: معلم این علوم خداوند هستی است و متعلم به علاقه و اراده نیاز دارد و هر طلبه‌ای هدف را نشناسد و آداب تعلم را رعایت نکند دچار خستگی می‌شود. تمام دانشگاه‌های دنیا کاربردش تا لحظه مرگ است و تنها دانشگاه مکتب امام صادق (ع) است که کاربرد آن ابدی است.

وی با بیان اینکه در این عالم راهی بهتر از طلبگی نیست، خاطرنشان کرد: لذتی بالاتر از لذت طلبگی وجود ندارد و علم با راحت‌طلبی پیدا نخواهد شد و طلبه باید به همه‌چیز بگوید درس دارم ولی به درست نگوید که خسته‌ام.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائمی خطاب به طلاب گفت: هنگام نماز، وقت مطالعه، زمان حضور در کلاس و... موبایل را حتی به‌صورت خاموش همراه نداشته باشید زیرا حضور ذهن را از انسان می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طلبه اگر باسواد و با تقوا باشد، هیچ‌گاه بیکار نخواهد ماند، افزود: اگر طلبه‌ای مبلغ خوبی باشد دنیا و آخرت را باهم دارد و دنیا تشنه حضور طلبه‌ها برای تبلیغ است و ما در کشورمان مبلغ بسیار کم داریم منتها شرط آن باسواد و باتقوا بودن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائمی با بیان اینکه سفینه نجات ما وجود نازنین حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: همه شما طلبه‌ها آمده‌اید تا به یک آیه عمل کنید که فقط دو مفهوم کلی دارد، یک بارگیری دو بازدهی؛ شما طلبه‌ها آمده‌اید تا لبیک به اباعبدالله الحسین (ع) بگویید.

وی با اشاره به میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) ضمن تبریک این روز با اشاره به ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) افزود: حضرت رسول اکرم (ص) اول دل‌ها را تسخیر کرد و بعد مغزها به دنبالشان آمدند و پیامبر اکرم (ص) ابتدا دل‌ها را جذب کرد و با یک برخورد همه را به سمت خودشان جذب می‌کردند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به چند چیز افتخار می‌کردند گفت: یکی از آن چیزهایی که پیامبر اکرم (ص) به آن افتخار می‌کرد سلام بر کودکان بود و هیچ‌کس نبود که در سلام کردن از پیغمبر پیشی بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha