شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد شهر کراوا در شمال کامرون

حوزه/ صبح روز دوشنبه ۱۱ دسامبر، یک عامل انتحاری، بمب همراه خود را در ورودی مسجد شهر کراوا در شمال کامرون منفجر کرد و موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن تعداد زیادی گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صبح روز دوشنبه 11 دسامبر، یک عامل انتحاری، بمب همراه خود را در ورودی مسجد شهر کراوا در شمال کامرون منفجر کرد و موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن تعداد زیادی گردید.

حدود ساعت 5.30 صبح بعد از اتمام نماز،  زمانی که نمازگزاران در حال خروج از مسجد بودند، این عامل انتحاری خود را در میان جمعیت قرار داده و منفجر کرد.

در این عملیات تروریستی، مسجد به طور کامل تخریب شد و حریق ناشی از انفجار تعداد زیادی را مجروح کرد.

عامل انتحاری شناسایی نشده است، اما بنابر اظهارات پلیس منطقه، وی باید یکی از اعضای گروه تروریستی بوکو حرام باشد که از سال 2014 از نیجریه وارد کامرون شده اند.

منطقه شمالی کامرون هم مرز با کشور نیجریه می‌باشد و به همین سبب بارها از سوی این گروه تروریستی مورد حمله واقع شده که تا به حال بیش از 2000 نفر کشته شده اند و بیش از 1000 نفر دیگر نیز ربوده شده اند.

بنابر اظهارات مقامات کامرون آسیب های مالی ناشی از این حملات از سال 2014 تا کنون بالغ بر 650 میلیون یورو است.

مکان‌های عبادی اهداف اصلی حملات بوکو حرام هستند. گرچه از زمان مرگ بنیانگذارش محمد یوسف در سال 2009 و تقسیم آن در سال 2016 تضعیف شده است، ولی این گروه  تروریستی نیجریه‌ای همچنان به حملات خود که اغلب در بازارها یا مکان های عبادی می‌باشد ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha