شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/معاون حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مستمر مبلغان دینی در بین دانش آموزان مدارس هستیم، گفت: امروز دشمن با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ، منفعلانه عمل کنیم، شکست خواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در همایش مبلغان دینی مدارس امین استان که در فریدونکنار برگزار شد با بیان این که مدارس خط مقدم دفاع از دین و ارزش های اسلامی محسوب می شوند، گفت: امروز دانش آموزان مدارس هدف اصلی توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند.

وی با اشاره به این که مبلغان دینی نقش بسیار مهمی در ترویج مبانی دینی و اعتقادی در میان دانش آموزان بر عهده دارند، بیان داشت: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، بیان احکام و همچنین تبیین مسائل اعتقادی و فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف مبلغان امین در مدارس است.

حجت الاسلام صادقی از فعالیت 200 مبلغ طرح امین در مدارس مازندران خبر داد و بیان داشت: بخش مهمی از این مبلغان خواهر هستند که هم اکنون در مدارس دخترانه استان مشغول به فعالیت تبلیغی هستند.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس هستیم، افزود: به طور حتم ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان در تعمیق باورهای دینی و اعتقادی آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان در ترویج و تقویت مبانی دینی در میان آنها بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت و استمرار حضور روحانیت در مدارس بهره گیریم.

وی تصریح کرد: ارتباط مناسب مبلغان دینی با دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنها در خصوص مسائل مسائل فرهنگی و هجمه های دشمن نقش بسیار مهمی در خنثی کردن شبهات و توطئه های دشمنان خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تعداد مدارس آموزش و پرورش در شهرهای مختلف استان بسیار گسترده و پراکنده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود، امکان حضور مبلغان در همه این مدارس وجود ندارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که حضور مبلغان دینی در مدارس تأثیر بسزایی دارد، افزود: به حتم این حضور بستری را برای تعمیق باورهای دینی دانش آموزان فراهم خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که مبلغان دینی منادیان تبلیغ دین خدا در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: به حتم این خدمت و تلاش مبلغان رزق معنوی است که شامل حال آنها شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اگر یک نفر را هم در مسیر دین قرار دهیم برای دنیا و آخرت ما کافی است، تصریح کرد: حضور مبلغان در این مسیر پر برکت به حتم آثار دنیوی و اخروی بسیاری برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: مبلغان دینی نیز باید با آگاهی بخش و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: امروز دشمن با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ، منفعلانه عمل کنیم، شکست خواهیم خورد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بهره‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تأثیر‌گذاری در تعمیق و گسترش معارف دینی در دانش‌آموزان ایفا کنند.

حجت الاسلام صادقی از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف‌های فکری را گوشزد کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha