سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، تشکیل مرکز خدمات حوزه های علمیه را یکی از برکات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه غرب کشور ابراز داشت: یکی از برکات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکیل مرکز خدمات حوزه های علمیه است که واقعا روحانیت را نجات داده است و در زمینه امور بیمه و هم از لحاظ رسیدگی به امور معمرین و بازنشستگی خدمات خوبی ارائه داده است.

وی افزود: تقویت این کارها برای روحانیون ضروری به نظر می رسد، هم تشکیل صندوق و هم تشکیل تعاونی ها برای طلاب لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان ابراز امیدواری کرد: در اجرایی کردن این کار بزرگ، دشوار و آسان موفق باشید.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فنه ۸۸ گفت: این ها به ارزش ها و باورهای دینی ما هجمه کردند، به عاشورا مقدس ترین مساله شیعیان حمله کردند و حتی مساجد را آتش زدند.

وی افزود: فتنه گران نهادهای قانونی کشور را زیر سوال بردند، قانون باید در این مملکت حاکم باشد، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اخیرا فرمودند من اگر زیر بار ابطال انتخابات نرفتم برای این بود که قانون زیر سوال نرود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آن ها با تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم بدلی برای شورای نگهبان و بدعتی ایجاد کرده و ساختار شکنی کردند و ناامیدی و یاس را در مردم ایجاد کردند و تردیدهای ذهنی را در بین مردم آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین به پیامدهای فتنه اشاره و تاکید کرد: تشدید تحریم ها و فشارها علیه ایران بعد از فتنه یکی از این پیامدها بود.

وی افزود: ما در زمینه مذاکرات هسته ای به نتیجه خوبی رسیده بودیم که بعد از فتنه، مطالبات دشمن افزایش پیدا کرد و این موقعیت را از دست دادیم.

امام جمعه تبریز گفت: امید دشمن برای براندازی نظام افزایش یافت، قبل از آن می گفتند نمی شود با جمهوری اسلامی ایران درگیر شد اما بعد از فتنه، امیدوار شدند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه پیوند ناگسستنی با نظام را از دستاوردهای حماسه ۹ دی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم در این روز با نظام و ولایت فقیه پیمان بستند و به میدان آمدند و نقش بی بدیل رهبری کاملا مشخص شد.

وی در پایان، بصیرت را به مثابه شناخت لحظه ها دانست و تاکید کرد: اگر انسان بصیرت نداشته باشد، در لحظه های بحرانی نمی داند چه اقدامی درست یا اشتباه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha