شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نبوی تبلیغ در سمنان

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: بیش از سه هزار روحانی هجرت در مناطق محروم فعالیتی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، در حاشیه در اولین همایش آموزشی مبلغان بومی استان سمنان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در امامزاده یحیی (ع) شهرستان سمنان با اشاره به فعالیت‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: بالغ‌ بر 2 هزار و 300 مدرسه امین در کل کشور وجود دارد که روحانیون به این مدارس اعزام می‌شوند و این روحانیون بر اساس معیارهای ویژه‌ای انتخاب می‌شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بعضی از مدارس هم در حوزه مدارس امین نیست ولی حوزه علمیه در آن کار تبلیغ را انجام می‌دهد، تصریح کرد: افرادی که برای این مدارس انتخاب می‌شوند باید جوان باشند و آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

وی افزود: روحانیون مدارس امین باید در عرصه مخاطب شناسی و روش‌های ارتباط‌گیری و بیان مطالب دینی، تخصص و مهارت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: روحانیونی که این شرایط را دارا باشند به مرحله آزمون کتبی وارد می‌شوند و سپس در صورت قبولی به مدارس اعزام می‌شوند و بیش از 3 هزار و 300 روحانی هجرت در مناطق روستایی و محروم کشور فعالیت می‌کنند که با خانواده‌ها به مناطق محروم و روستاها می‌روند و در آنجا ساکن می‌شوند و این افراد می‌توانند در مدارس امین منطقه نیز حضور یابند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قم فعال است و در اهواز و برخی از استان‌ها به‌ویژه استان سمنان نیز شعبه داریم، تصریح کرد: بالغ‌ بر 115 مدرسه سفیران هدایت در ایران فعالیت دارد که هدف آنان تربیت مبلغان دینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha