شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
​همایش سه روزه «نقش خانواده در تربیت فرزندان»

حوزه/ فدراسیون انجمن زنان مسلمان در غنا همایش ملی «نقش خانواده در تربیت فرزندان» را برگزار کرد و شرکت کنندگان در آن بر اهمیت رفتار خوب والدین و نقش ‌آن در تعلیم و تربیت فرزندان تاکید کردند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ghanaweb، فدراسیون انجمن زنان مسلمان در غنا همایش ملی سالانه «نقش خانواده در تربیت فرزندان» را امسال برگزار کرده و در پایان به اهمیت رفتار خوب والدین و تاثیر آن در تعلیم و تربیت فرزندان تاکید کردند.

این همایش سه روزه با عنوان «تربیت فرزندان در دوره معاصر غنا و نقش زنان مسلمان در آن» برگزار شد.

الحاجی الحسن سولمانا وزیر منطقه ای غرب غنا در این همایش گفت: بسیاری از مردم در سنین نوجوانی یا مدرسه مرتکب جرایم می‌شوند.

وی در ادامه افزود که فرزندان ما به عنوان رهبران آینده شایسته توجه ویژه‌ای از سوی والدین و سرپرستان قانونی‌شان هستند و آن‌ها باید حمایت و مراقبت کافی از آن‌ها به عمل آورند.

الحاجی الجارا طالعی از نمایندگان زن شرکت کننده در این همایش نیز گفت: اکنون زمان آن رسیده که بانوان مسلمان زمان و منابع در دسترس شان را صرف تربیت فرزندان به ویژه دختران به کار بگیرند.

وی افزایش حاملگی در میان دختران نوجوان را محکوم کرده و از والدین خواست  با ایجاد یک رابطه درست با فرزندان از ماندن آن‌ها در مدرسه و راه درست مطمئن شوند.

وی بانوان مسلمان را از تجملات برحذر داشته و مراسم‌های بیهوده و ریخت و پاش‌های به تازگی رسم شده چون مراسم نام گذاری فرزندان یا غیره را نامناسب دانست.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس غنا نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت صلح در توسعه اجتماعی، مادرانی را که اخلاق خوب و شایسته به فرزندان شان می‌آموزند مورد تحسین قرار داد.

وی درادامه گفت: اسلام برقرار کننده صلح است و مسلمانان به ویژه جوانان باید حامی این صلح باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha