شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
​درب مسجد اعظم کمشیر ۱۸ جمعه بسته ماند

حوزه/ در سال گذشته میلادی، مقامات هندی در کشمیر به بهانه های امنیتی درب مسجد اعظم مسلمانان را ۱۸ هفته بسته نگه داشته و حتی نماز جمعه الوداع پایان ماه مبارک رمضان نیز در این مسجد اقامه نشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از onlykashmir، در سال میلادی که گذشت، مقامات هندی در کشمیر، مسجد اعظم مسلمانان را 18 هفته به حالت تعطیل نگه داشتند.

در سال 2017 میلادی، مسجد اعظم کشمیر در سرینگر قادر به برگزاری 18 نماز جمعه (حتی نماز جمعه الوداع پایان ماه مبارک رمضان) نبوده است.

گفتنی است در پی یک حادثه مشکوک برای یکی از افسران پلیس هند در ماه ژوئن، مقامات هندی بهانه‌ای برای جلوگیری از نمازهای جمعه در مسجد اعظم کشمیر به دست آورده و برای نخستین بار در تاریخ کشمیر و جامو، نماز جمعه الوداع (نماز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان) نیز در این مسجد اقامه نشد.

به علاوه میرواعظ عمر فاروق روحانی ارشد و دبیرکل حزب حریت که معمولا پیش نماز برای نمازهای جمعه در کشمیر می‌باشد نیز در سال 2017 چندین بار به دست نظامیان ارتش  دستگیر شده و در موارد مختلف در روزهای جمعه اجازه خروج از منزل خود را نداشته و حبس خانگی به سر می‌برد.

به نظر می‌رسد نادیده گرفتن حق هزاران مسلمان و نمازگزارانی که معمولا در نمازهای جمعه شرکت می‌کنند به یک شیوه سرکوبگرانه عادی برای مقامات هندی در کشمیر تبدیل شده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha