شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌قاسم روان‌بخش

حوزه/ عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۲هزار اتاق فکر توسط دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام‌ قاسم روان‌بخش، عضو هیئت‌ علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شامگاه 15دی ماه در نشست بصیرتی در یزد، با اشاره به بصیرت مردم در مقابله با فتنه‌های مختلف، گفت: این بصیرت مردمی انقلاب را برای سالیانی طولانی در برابر فتنه‌انگیزی‌های دشمنان داخلی و خارجی بیمه کرده است.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) فتنه را ناشی از دو عامل پیروی از هوای نفس و رواج بدعت‌های خارج از قاعده‌های دینی دانست، افزود: البته نوآوری و استفاده از روش‌های درست و مناسب همواره می‌تواند رشد و تعالی را به همراه داشته باشد ولی زمانی که این روش‌ها از قواعد دینی خارج‌شده و به‌صورت بدعت در جامعه ظهور کنند به‌خودی‌خود مقدمات فتنه را در جوامع به وجود خواهند آورد.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: باید توجه داشت که ریشه بدعت و گرایش به آن ضعف اعتقادی است که به‌مرورزمان در برخی از قسمت‌های جامعه رشد کرده و خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سخنان امام علی علیه‌السلام بصیرت و شجاعت را دو اصل مهم در خنثی‌سازی فتنه‌ها دانست و اذعان کرد: با شجاعت و بصیرت باید به میدان فتنه رفت، باید با بررسی دقیق مسائل و اتفاقات اطراف فتنه، راه درست را تشخیص داد و اقدام مناسب را پیش روگرفت چراکه اگر بصیرت نباشد بدون شک گمراهی و جهل جامعه را از مسیر درست منحرف خواهد کرد.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: برخی گمان می‌کردند که باوجود مشکلات اقتصادی و فشار تحریم‌ها بر مردم، مردم ایران اسلامی دست از آرمان‌های خود برداشته و زمان را برای ایجاد فتنه در کشور مناسب دانستند ولی این مردم بودند که بار دیگر به میدان آمده و با بصیرت و هشیاری خود، از انقلاب و آرمان‌های آن حمایت کردند و بر دسیسه‌ها خط بطلان کشیدند.

حجت الاسلام روانبخش، روی کار آمدن عناصر فعال در فتنه و اشغال پست‌های مدیریتی در کشور توسط آنان را خطری برای انقلاب و کشور دانست و گفت: فتنه خط قرمز نظام است، امروز برخی در تلاش‌اند تا فعالین در فتنه را در کشور حمایت کرده و به آن‌ها پرو بالی دوباره بدهند، مردم و دلسوزان جامعه باید توجه داشته باشند تا جلوی این جریانات گرفته شود و دست فتنه گران از امور کشور همواره کوتاه و کوتاه‌تر شود.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به رهبری‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز با تدابیر رهبر انقلاب، قدرت این انقلاب در داخل و خارج از کشور بر همگان ثابت‌شده و مردم شاهد رشد این آرمان در جهان هستند.

حجت‌الاسلام روان‌بخش افزود: بیش از 2 هزار اتاق فکر در کشورهایی همچون آمریکا در تلاش‌اند تا با برنامه‌های متعدد نابودی این نظام و فراموشی این آرمان را رقم بزنند؛ اما امروز اسلام ناب محمدی (ص) تمام قد در برابر مستکبران ایستاده است و این نتیجه تدابیر رهبر انقلاب و ولایتمداری مردم فهیم و بصیر این مرزوبوم است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha