شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ شمالی گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران، استخوانی در گلوی جبهه استکبار شده است که در برابر اجماع کل دنیا ایستادگی می‌کند و تمام توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، امروز استخوانی در گلوی جبهه استکبار شده است که در برابر اجماع کل دنیا ایستادگی می‌کند و تمام توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی با بیان اینکه تخریب، تأسیس، تثبیت و تداوم از مراحل گذر انقلاب بوده است، افزود: مرحله فعلی انقلاب تمدن سازی است و تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نیازمند صدور است و باید پایه‌های تمدن اسلامی محکم شود تا همگان آماده ظهور امام زمان (عج) باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: باید اهداف انقلاب اسلامی در برنامه‌های دهه فجر تبیین شود.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم اهداف واقعی انقلاب اسلامی را به عموم مردم جامعه به ویژه نسل جوان نشان دهیم، تصریح کرد:  نسل‌های آتی و جوانان ما زمانی می‌توانند دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را قدر دانسته و حفاظت کنند که آن‌ها را بشناسند از این حیث، تبیین این دستاوردها ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دهه فجر ایام‌الله است، افزود: در این ایام با استعانت از خداوند متعال پیروزی حق بر باطل رقم خورد و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز شد و تاکنون این انقلاب با سرافرازی به راه خود ادامه داده است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه جشن انقلاب امسال مهم‌تر از سال‌های گذشته است، اظهار داشت: برگزاری باشکوه مراسم‌های دهه فجر به دلیل ناکامی توطئه دشمنان در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

وی ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نیازمند تبیین و شکوه بیشتری عنوان کرد و گفت: مردم بایستی نسبت به پیروزی‌ها آگاه‌تر و دنیا به پختگی و عظمت نظام انقلاب اسلامی ایران پی ببرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، بزرگی هر امری در رسیدن به قله‌ها مستلزم صبر و تحمل دانست و اظهار داشت: با درایت و بصیرت می‌توان از سختی‌ها گذر کرد هرچند سخت باشند.

وی، پختگی نظام در عرصه‌های بصیرت، سیاست، دشمن‌شناسی را از رویدادهای مهم چهل‌سالگی انقلاب بیان کرد و گفت: همه باید مراسم باشکوهی را در دهه فجر اجرا کنند تا کارهای انجام‌شده در این 4 دهه به‌خوبی برای مردم تبیین شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به سقوط قدرت‌های بزرگ و پیروزی مردم با دستان خالی در ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: یوم‌الله 22 بهمن روز قدرت‌نمایی خداوند است که غافل‌گیری قدرت را در پی دارد و این انقلاب زلزله‌ای بر کاخ ستمگران انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌شمالی، صبر و شکر را از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: صبر در برابر سختی‌ها و شکر برای نعمت‌ها موجب ماندگاری نعمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

وی شناخت نعمت‌های انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نعمت ولایت در هیچ جای دنیا وجود ندارد، ازاین‌رو باید همه شکر گذار این نعمت باشیم و از این نعمت الهی حمایت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha