شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خراسان شمالی

مدیر مدرسه علمیه خواهران آشخانه با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مدرسه علمیه خواهران آشخانه و با اشاره به کسب رتبه‌های برتر استانی و همچنین کسب رتبه‌های برتر در بین مدارس علمیه استان‌های خراسان گفت: مدرسه علمیه خواهران آشخانه جزو ۱۰ مدرسه برتر استان‌های خراسان است.

معصومه شاهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به موفقیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این مدرسه علمیه در سطح استان و همچنین مدارس علمیه استان‌های خراسان اظهار داشت: مدرسه علمیه خواهران آشخانه جزو 10 مدرسه برتر استان‌های خراسان است.

وی ادامه داد: سال گذشته در بین مدارس علمیه سطح استان، مدرسه علمیه خواهران آشخانه رتبه نخست را کسب کرد و در بین مدارس علمیه سه استان خراسان نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

شاهدی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی این مدرسه علمیه در مناسبت‌ها و ایام مختلف سال گفت: این مدرسه در ایام مختلف سال و همچنین در مناسبت‌های مختلف همچون  محرم، دهه فاطمیه، ماه رمضان، اعیاد غدیر، تعطیلات تابستان و ... اقدام به اعزام مبلغ خواهر به مناطق مختلف شهرستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی، پاسخگویی به سؤالات و ... می‌کند.

وی افزود: طلاب خواهر مدرسه علمیه آشخانه و تعدادی از بانوان مبلغ این شهرستان برای تبلیغ آموزه‌های دین اسلام و تحکیم بنیان‌های خانواده و پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری حلقه‌های معرفتی و ...  در مناسبت‌ها به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران آشخانه ادامه داد: این تعداد طلبه خواهر و مبلغ در مناطق مختلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، سخنرانی، عزاداری و اداره جلسه‌های قرآنی در منازل، مراکز آموزشی، بقاع متبرکه و مساجد می‌پردازند.

وی، توانمندسازی و پرورش خانواده‌های صالح و متدین را رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: حضور طلاب خواهر در روستاها و مناطق محروم، اعتکاف، مدارس و مراکز دینی و مذهبی، فرهنگی و آموزشی و برگزاری برنامه‌های معرفتی، فرهنگی و بصیرتی از جمله این برنامه‌ها در این راستا به شمار می‌رود.

شاهدی با بیان اینکه همه‌ساله با آغاز فصل تابستان و برای استفاده بهتر از اوقات فراغت طلاب خواهر، برنامه‌هایی را مختص این ایام تدارک می‌بینیم، اظهار داشت: اعزام خواهران طلبه مبلغ به مناطق محروم برای تبلیغ چهره به چهره، سرکشی به خانواده‌ها، مشاوره رایگان در مباحث خانواده و تحصیلی، کار با کودک، برگزاری دوره‌های معرفتی، آموزش قرآن و نماز و ... از جمله این برنامه‌ها در ایام تابستان است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی طلاب مدرسه علمیه خواهران آشخانه گفت: هدف از برگزاری اردوهای جهادی درك مشكلات و نیازمندی‌های فكري، اعتقادي و فرهنگي منطقه و ايجاد انگيزه بيشتر جهت تقويت، تربيت و اعزام مبلغان توانمند به مناطق نيازمند است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران آشخانه، برگزاری جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ در مساجد روستاها، مشاوره فردي و پاسخ به سؤالات شرعي، برگزاري حلقه معرفت با موضوعات موردنیاز مخاطبين، تبليغ چهره به چهره و خانه به خانه، بازديد از خانواده شهدا در روستا و برگزاري کارگاه‌های مهارتي همسرداري، تربيت فرزند، سبك زندگي، آشپزي و... از جمله فعالیت‌های تبليغي در مناطق محروم از سوی طلاب اردوهای جهادی عنوان کرد.

وی افزود: مدارس علميه خواهران به صورت خودجوش با هماهنگي بسيج طلاب، اداره تبليغات اسلامی، سپاه پاسداران و پایگاه‌های بسیج به برگزاري اردوهاي تبليغي جهادي اقدام می‌کنند.

شاهدی با اشاره به حضور طلاب خواهر در مراسم پرفیض اعتکاف ایام رجبیه نیز  گفت: طلاب مبلغ خواهر این مدرسه علمیه به صورت مبلغ سیار و مبلغ معتکف در مراسم اعتکاف در مساجد حضور گسترده‌ای داشته و به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تصحیح قرائت نماز، برگزاری حلقه‌های صالحین و حلقه‌های معرفتی، پاسخگویی به سؤالات و مسائل شرعی، برگزاری مسابقات فرهنگی و تبلیغی و تلاوت قرآن کریم و ... می‌پردازند.

وی همچنین از کسب امتیاز و رتبه‌های برتر در مسابقات ورزشی نیز خبر داد و گفت: تیم والیبال مدرسه علمیه خواهران آشخانه همواره در سطح مسابقات شهرستانی، استانی و 3 استان خراسان درخشیده و امتیازات و افتخارات خوبی را از آن خود کرده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران آشخانه اظهار داشت: حضور طلاب خواهر با حجاب اسلامی در مسابقات ورزشی نشان‌دهنده این است که حجاب به‌هیچ‌وجه محدودیت نمی‌آورد و می‌توان در فعالیت‌های ورزشی نیز با حجاب حاضر شد و موفقیت کسب کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha