شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻧﻘﺶ روﺷﻨﮕﺮی و ﺑﺼﯿﺮت ﺑﺨﺸﯽ را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ عهده دارد، گفت: ﺣﻀﻮر روﺣﺎﻧﯿﺖ در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺼﯿﺮت در ﺟﺎﻣﻌﻪ ھﻤﺮاه ﺑﺎﺷﺪ.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان مستقر ساری با تقدیر از تلاش های خالصانه مبلغان در تبلیغ دین و ارزش های الهی در جامعه گفت: به طور حتم این تلاش های روحانیان از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان این که امروز حضور روحانیان در مناطق محروم و روستایی به منظور تبلیغ دین یک نوع جهاد محسوب می شود، افزود: تلاش های جهاد گونه مبلغان دینی در طول ادوار مختلف موجب گسترش و فراگیری دین در جامعه شده است.

این استاد حوزه با تأکید براین که حضور روحانیان در مناطق روستایی و محروم از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی بستری برای رشد و تعالی معنوی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به این که حضور جدی و مستمر مبلغان دینی در روستاها جهت توجه بیشتر به مسائل دینی، آموزش و تبیین ارزش‎های اسلامی است، تصریح کرد: این حضور و تعامل بیشتر با مردم علاوه‎ بر ترویج فرهنگ دینی موجب همکاری و همیاری در راستای توسعه روستاها می‌شود.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده؛ بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، توسعه مراکز دینی در روستاها را سبب تحکیم مبانی دینی در این مناطق دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی توسعه خانه‌های عالم در روستاها و مناطق محروم است.

حجت الاسلام شکریان، افزایش تعداد خانه‌های عالم در مناطق محروم و روستایی را سبب اعزام بیشتر مبلغان دانست و بیان داشت: تقویت باورهای دینی در سطوح مختلف جامعه نیازمند حضور گسترده‌تر مبلغان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همان طور که در هر روستا و منطقه محرومی به منظور تأمین نیازهای جسمی مردم خانه بهداشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: جهت تأمین نیازهای روحی و معنوی مردم، توسعه و گسترش خانه های عالم نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

این استاد حوزه با بیان این که ساخت خانه عالم به غنا و گسترش فرهنگ دینی در جامعه کمک خواهد کرد، گفت: احداث خانه‌های عالم از مردمی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی جامعه به شمار می رود که با ترویج و اشاعه فرهنگ دینی از مرزها و ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

وی، غنای چهره دینی و فرهنگی در روستاها را در گرو حضور مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: اگر مبلغان به صورت تمام وقت در روستاها حضور داشته باشند به حتم شاهد تقویت باورها و ارزش های دینی خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که وجود خانه عالم بستر ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با عموم مردم روستا را فراهم می کند، ادامه داد: به حتم اثرگذاری حضور دائمی مبلغ در روستاها از اعزام فصلی و مناسبتی آنها به مناطق محروم بسیار بیشتر خواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻧﻘﺶ روﺷﻨﮕﺮی و ﺑﺼﯿﺮت ﺑﺨﺸﯽ را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺣﻀﻮر روﺣﺎﻧﯿﺖ در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺼﯿﺮت در ﺟﺎﻣﻌﻪ ھﻤﺮاه ﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﺪﯾﺮکل ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ دﯾﻦ و ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ را ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ای ﺻﺤﯿﺢ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﺗﺮوﯾﺞ ﮐﻨﺪ، اﻓﺰود: ﺷﺒﮫﻪ زداﯾﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻣﺮوز ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ آﮔﺎه ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

حجت الاسلام شکریان ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن ﺑﺎ ﺗﺮوﯾﺞ ﺷﺒﮫﺎت ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن در ﭘﯽ ﺗﮫﯽ ﮐﺮدن ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان هستند، تصریح کرد: حضور مستمر روحانیت در  جامعه به ویژه در مناطق روستایی مهم ترین عامل کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha