شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدی فر معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه گفت: تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان بهترین روش دعوت به نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه، حجت ‏الاسلام محمدی فر امروز در همایش سومین نشست خانواده مطهر با رویکرد شیوه های دعوت فرزندان به نماز ویژه زنان سرپرست خانوار و معلولین متاهل در حسینیه یاوران کربلا در اداره کل بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به کلام امام صادق(ع) که اگر نماز پذیرفته شد اعمال دیگرش نیز پذیرفته می شود، اظهارداشت: باید توجه داشته باشیم پذیرش سایراعمال بستگی به قبولی نماز دارد.

وی با بیان ادامه حدیث افزود: وَ إِذَا رُدَّتْ رُدَّ عَلَيْهِ سَائِرُ عَمَلِهِ و اگر خدای ناکرده نمازمان رد بشود سایر اعمال حسنه ما هم مردود است.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه ابراز کرد: ارتباط قوی با خدا در گرو خواندن نماز است که انسان را در زندگی به آرامش می رساند.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به کلام امام صادق(ع) در خصوص اهمیت نماز اول وقت که فرمودند: هنگامي كه انسان نماز را در اول وقت خواند، نوري سفيد و پاكيزه به آسمان مي‌رود و مي‌گويد خدا تو را حفظ كند كه مرا حفظ كردي، گفت: بهتر که شرح حال بزرگان و عرفا را بخوانید که پس از امر به نماز اصرار بر نماز اول وقت است.

وی با اشاره به ادامه حدیث که فرمود: «و بر عكس اگر كسي نسبت به وقت نماز مراقبت نكند سياهي تاريك بالا رفته و مي‌گويد: مرا ضايع ساختي خدا تو را ضايع كند افزود: دسته دیگر که نماز را سبک شمرده یا اهمیت نمی دهند؛ نعمات بیشمار خدادادی را فراموش و کفران نعمت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha