شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، تبعیت از ولایت فقیه را عامل بالندگی نظام اسلامی دانست و گفت: اگر می خواهیم نظامی پویا و بالنده در سطح دنیا داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در نشست بصیرتی که با موضوع ولایت فقیه با حضور جمعی از طلاب، مبلغان دینی و فعالان فرهنگی در ساری برگزار شد، ولايت فقيه را رکن اساسي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: ولايت فقيه سنگ بناى نظام جمهوري اسلامي است و بر هر فرد مسلمان و انقلابى لازم است اين اصل اساسى را خوب بشناسد و سپس بر مدار آن حرکت کند.

وی، تبعيت از ولايت مطلقه فقه را عامل سعادت و تعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: اقتدار ايران اسلامي در چهار دهه اخیر مرهون هدایت ها و نقش آفريني هاي ولايت و رهبري است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که نظام مقدس جمهوري اسلامي تنها با ولايت فقيه مشروعيت پيدا خواهد کرد، بيان داشت: ولايت فقيه يک رکن وابسته و اصيل انقلاب اسلامي است که به هيچ عنوان از هم جدا نيستند.

وی با بيان اين که نظام جمهوري اسلامي ايران به برکت ولايت فقيه و رهبري هاي پيامبر گونه امام راحل و مقام معظم رهبري امروز به قدرتي بلامنازع در خاورميانه و دنيا تبديل شده است، بيان داشت: ولايت فقيه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترین عامل دشمنی نظام سلطه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش آفرینی ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می داند وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی همچون سد محکمی در برابر توطئه ها و دشمنی های آنها است.

وی پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري را يک تکليف شرعي دانست و گفت: برهمه مسؤولان و کارگزاران نظام واجب است گوش به فرمان ولي امر مسلمين جهان باشند، چون مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی در گرو تبعیت از ولایت و رهبری است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به اين که دشمنان همواره نسبت به جايگاه ولايت فقيه در نظام مقدس جمهوري اسلامي اذعان داشته و دارند، افزود: امروز تضعيف جايگاه ولايت فقيه يکي ازمهم ترين راهبردهای دشمنان داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام صالحی با بيان اين دشمنان در طول چهار دهه اخير از هرفرصتي براي ضربه زدن و تضعیف جايگاه ولايت فقيه در ايران اسلامي استفاده کردند، گفت: خوشبختانه به لطف خداوند متعال، هوشياري و بصيرت ملت ايران همه توطئه هاي خصمانه و شوم آنها در اين خصوص خنثي شد.

وی با اشاره به سخن مهم امام خمینی(ره) در خصوص ولایت فقیه که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، افزود: این سفارش مهم بنیانگذار کبیر انقلاب نشان دهنده اهمیت جایگاه ولایت و رهبری در نظام دینی است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که در همه فتنه ها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه نقطه اصلی حمله دشمنان بوده است، خاطرنشان کرد: دلیل این همه دشمنی با جایگاه ولایت نشان از اهمیت این رکن مهم انقلاب و نظام دینی دارد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف را مرهون رهنمودهای و هدایت های حکیمانه ولی فقیه دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در نسل جوان بستری را برای رشد و توسعه همه جانبه کشورمان فراهم کردند.

وی  با اشاره به اين که ولايت فقيه حدود چهار دهه افتخار، عزت و سربلندي را براي ملت ايران به ارمغاون آورده است، تصريح کرد: امروز نيز براي ادامه اين روند بايد ضمن حفظ جایگاه ولایت و رهبری در مسیری که ایشان تعیین می کنند گام برداریم تا اصل نظام و انقلاب حفظ بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در دهه های اخیر همواره ولایت مداری خود را به اثبات رساندند، افزود: در همین حوادث اخیر این مردم بودند که با حضور به موقع خود در صحنه بار دیگر پشتیبانی و حمایت خود را از انقلاب و رهبری بیان کردند.

حجت الاسلام صالحی تبعیت از ولایت فقیه را عامل بالندگی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نظامی پویا و بالنده در سطح دنیا داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha