شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بانه

حوزه/ امام جمعه موقت شهر بانه گفت: نگاه مسئولان و مدیران باید تنها به خدا باشد و هرگز برای مطامع دنیوی آخرت خود را نفروشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا ملاجمال کریمی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهرستان بانه اظهار داشت: در دین مبین اسلام باید و نبایدهای بسیاری وجود دارد که انجام این فرائض بر هر مسلمانی واجب است.

امام جمعه موقت بانه افزود: در دوران رسول اکرم (ص) بسیاری از کسانی که به نوعی با پیامبر خدا رابطه خویشاوندی داشتند برای به خطر نیفتادن جایگاه شان، عهد و وعده خود به رسول خدا را نقض کردند که عدم وفا به عهد از بدترین امور در هر دینی به ویژه اسلام است.

ماموستا کریمی اظهار داشت: سراسر دین اسلام، سرشار از احادیث، روایت و ... سفارش به وفای به عهده و خوش قولی است؛ ولی متاسفانه در دنیای امروز این امر بسیار کم رنگ شده است.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به اینکه بهترین نمونه برای وفای به عهد، خود رسول خدا (ص) بودند، ادامه داد: رسول خدا عهدی که در زمان محاصره توسط کفار بسته بود در زمان فتح مکه نیز به آن وفادار بود و اجازه نداد حتی خون کسی که تسلیم سپاه اسلام شده است به زمین ریخته شود.

ماموستا کریمی ادامه داد: امروز مسلمین نیز باید با تاسی از سیره رسول خدا (ص) امر به وفا و خوش قولی را فراموش نکنند و خدایی ناکرده ضعفاء و فقرا را فراموش ننمایند.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در هفته های اخیر در کشور، گفت: اگر می خواهیم که دیگر چنین مشکلاتی در کشور پیش نیاید، دولتمردان باید به حرفها و قول های خود وفادار باشند و به بیماری شعارزدگی دچار نگردند.

وی اظهار داشت: اگر هر کسی در جایگاه و مقامی که قرار دارد به وظایف محوله شده به او وفادار و متعهد باشد، هرگز مشکلی در جامعه اسلامی پیش نخواهد آمد، لذا همه مدیران در برابر مردم و جامعه مسئولند.

امام جمعه موقت بانه گفت: نگاه مسئولان و مدیران تنها باید به خدا باشد و هرگز برای مطامع دنیوی آخرت خود را نفروشند.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه تنها راه سعادت بشری حرکت در مسیر و سبیل خداوند و رسول خدا (ص) است، گفت: مسئولان وظیفه رسیدگی به امور مردم و جامعه را دارند و منصبی که در اختیار دارند به آنها واگذار شده است که تنها امور مسلمین را انجام دهند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود به مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا در قابل ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اعمال و رفتارهای دونالد ترامپ نشان داد که وی از ثبات شخصیتی برخوردار نیست و از همان روز اولی که بر مسند ریاست جمهوری آمریکا نشست اعمالی انجام داد که مورد تعجب و البته تاسف جهانیان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha