شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تاکید بر این که یکی از رسالت های اصلی حوزه علمیه، تحکیم پایه های نظام و انقلاب است، گفت: برخی مسئولین عامدانه یا جاهلانه مواضعی را اعلام می‌ کنند که موجب سست شدن پایه‌های نظام می‌شود، این اندیشه‌های مسموم، مانند موریانه به جان ریشه شجره طیبه انقلاب افتاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با اشاره به این که انقلاب اسلامی مبتنی بر یک سری اصول و ارزش‌های وحیانی بوده است که در شکل‌ها و قالب‌های مختلف مانند فرهنگ عاشورائی، صبر زینبی، انتظار فرج و... در جامعه نمود پیدا کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در تمام محافل سیاسی، اجتماعی و... دنیا درخشید و پیام انقلاب را به تمام جهان صادر کرد، به گونه ای که بسیاری از مبارزات مسلمانان و بیداری اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب، با الهام از انقلاب ایران صورت گرفت، لذا استکبار جهانی تمام امکانات خود را بکار گرفته تا نگذارد نور این آفتاب درخشان، بر عالم تابیده و وعده الهی محقق شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: یکی از کارهای مهمی که دشمنان در دستور کار دارند موضوع ایران و مبارزه با آن است که این امر نشانگر اهمیت انقلاب برگرفته از اسلام و ارزش‌های دینی است. لذا مسئولین، کارگزاران و دلسوزان انقلاب باید همانند معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و علمدار نظام، مقام معظم رهبری، به دنبال حفظ، تقویت و استحکام پایه‌های دینی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسئولین عامدانه یا جاهلانه مواضعی را اعلام می‌ کنند که موجب سست شدن پایه‌های نظام اسلامی ایران می‌شود، به گونه ای که این اندیشه‌های مسموم، مانند موریانه‌ای به جان ریشه شجره طیبه انقلاب افتاده و  اگر دلسوزان نظام آفت زدایی نکنند، بدنه نظام سست گردیده و  در برابر حملات دشمن آسیب جدی خواهد دید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری تصریح کرد: امروز هر کس در هر موقعیت، پست و سنگری که قرار دارد، مسئول است، لذا این که تنها به خود بیندیشیم و امور را به دیگران سپرده و  مسئولیت را از خود سلب کنیم، فکر غلطی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: مسئله امروز ما، مانند زمان جنگ احد است که غفلت هر فرد از سنگر خود، باعث نفوذ دشمن از آن قسمت می‌شود؛ متأسفانه مشاهده می‌کنیم که برخی سنگرهای خود را ترک و خالی می‌نمایند.

وی بیان کرد: آنچه امروز باید برای ما اهمیت داشته باشد، بازخوانی اهداف انقلاب است تا ببینیم با بایدها و نبایدها چقدر فاصله‌داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری با بیان این که امروز مقام معظم رهبری با بیانات روشن و محکم و تدابیر خود تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌ کنند، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه، تحکیم پایه‌های نظام و انقلاب است و زمانی این امر محقق می‌شود که ما بر اساس مبانی انقلاب که همان دین مبین اسلام، علوم وحیانی و ارزش‌های اخلاقی است، عمل نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر دشمن پروژه 5 مرحله‌ای نفوذ و ناکارآمد جلوه دادن دین و ارزش‌های اسلامی را پیاده می‌کند، لذا اگر از اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب دور شویم، تمامیت ارضی ما تحت شعاع قرارگرفته و دشمن در نقشه نفوذ خود به ما آسیب جدی وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله عناصر مهم و متأسفانه فراموش‌شده در نظام ماست که طبق فرمایش حضرت زهرا (س) برای اصلاح مردم واجب است و قطعاً اگر این فریضه ترک شود، فساد در جامعه رواج پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری با اشاره به مسئله خانواده و در رأس آن مادران جامعه در استحکام انقلاب، بیان کرد: زن و مادر به دلیل نقش مؤثر در تربیت جامعه، جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارند.

وی افزود: نقش مادران در جامعه به‌اندازه‌ای مهم است که رابرت مورداک می‌گوید که اگر می‌خواهید ایران را به‌زانو دربیاورید، خانواده‌های آنان را با محوریت مادران مورد هجمه قرار دهید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: دشمن با شناخت نسبت به این نقش، تمام امکانات خود را بکار گرفته تا جایگاه مادران را در کشور تخریب کرده و سبک زندگی اسلامی ایرانی را تغییر دهد که متأسفانه تا حدود زیادی هم موفق بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسئولین با اقدامات خود در سیاست‌ها، تصمیمات، تبلیغات، اعتبارات و...، خواسته یا ناخواسته کمک به این هدف دشمن می‌کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha