جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود آباد در بخش پایانی سخنان خود، ۲۲ بهمن امسال را بیعت دوباره با امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، باردیگر دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان با گرامیداشت این ایام و همچنین فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بازشناسی چهار دهه انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هیچ شبهه و معمایی برای اداره راه و مسیر تعیین شده وجود ندارند، چون صحنه ها  آن چنان روشن است که باید همه دلسوزان با دیده عبرت به آن نگریسته و این مسیر عزت بار را ادامه دهند.

امام جمعه محمود آباد افزود: زمانی که نهضت ملت ایران در سال ۵۷ به پیروزی رسید دشمنان و بدخواهان ملت ایران در بررسی ها و تحلیل‌هایی از روی کینه، عناد و یا متکی بر جبهه بی طرفی، آینده نظام را مبهم با گرایش به سرنوشت همه انقلاب‌های دو صده اخیر در دنیا حواله می دادند.

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب در گستره بین‌المللی، منطقه ای و داخلی برای درهم ریختن شیرازه این حکومت توطئه های بسیاری را طراحی و اجرا کردند، گفت: امروز که در 40 سالگی و بلوغ این حکومت واقع شده‌ایم به نگاهی به راه پر پیچ و خم انقلاب اسلامی پی به این واقعیت می‌بریم که ملت بصیر ایران با تشخیص به موقع واقعیت‌های جهانی و منطقه‌ای تدابیر و ابتکارات بی بدیلی از خود بروز داده‌اند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که ملت ایران در گردنه‌های چند هزار ساله تاریخ و در طول قرون متوالی نظام‌های ابتدایی، حکومتی تا دیکتاتوری‌های محض شاهی و سلطنتی را در خود دیده است، افزود: بنا به شهادت تاریخ ملتی که همواره زیر آماج جنگ‌ها و ظلم شاهان کمرش خم شده است چگونه توانسته در مقابل چشم جهانیان حکومت کم نظیر مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: پیروزی های ملت ایران با بهره گیری از قدرت‌ باورهای دینی و منطق ماوراء الطبیعه‌ای ادیان الهی و به ویژه دین مبین اسلام و رهبری بصیر، آگاه، زمان شناس به جغرافیای سیاسی، نظامی، فرهنگی و اعتقادی که پایه‌های حاکمیت این کشور و نظام مستقر در آن را شکل می‌دهند به دست آمده است.

وی با بیان این که در آغازین روزهای انقلاب قدرت‌های حاکم بر شرق و غرب عالم در رویای سقوط، افول و یا انحراف نظام نوپای ایران اسلامی نشستند، افزود: دشمنان با بسیج همه نظام‌های پیش بینی کننده اطلاعاتی و امنیتی خود تصور می کردند که انقلاب اسلامی در یک مدت شش ماهه از بین خواهد رفت.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که الزامات ابهت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی، مقاومت، دین باوری، استحکام داخلی، زمان شناسی و موقع شناسی و تبعیت از عمود خیمه نظام بوده است، گفت: به همین دلیل خواب فتنه‌گران بین المللی از این همه عظمت، میدان داری، ابتکار عمل و طراحی‌های استراتژیک با پیوست‌های عملیاتی محاسبه شده به آشفتگی مبدل شد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امروز این کشور در میز مذاکرات و حل و فصل منازعات تحمیل شده بر منطقه چشم در چشم قدرت‌های طراز اول جهان نشسته و بدون واهمه‌ای برای تحقق دیدگاه‌های خود تلاش کرده و غضب و غیظ جباران جهانی نشان از برد دیدگاه‌ها و ابتکار عمل این قدرت نوظهور چهل ساله دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، کلید واژه های این مقطع برای استمرار انقلاب را امید به آینده، مقابله با سیاست ناامید کننده دشمن، تلاش همگانی و جهادی برای حل مشکلات، شناخت خط اختلاف افکنی دشمن و مبارزه با آن، حفظ ارزش‌های انقلابی و جهت گیری‎های انقلابی و بصیرت در انتخاب‌ها برای مناصب و مسؤولیت‎های حکومتی و در رأس آن اتکاء به مواضع روشن و صریح رهبری و جهاد در خنثی سازی جنگ نرم بی امان دشمنان دانست.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که دشمنان غدار و اردوگاه استکباری همواره در پی زائل کردن معنویت، روحیه دین باوری و ارزش مداری در بین اقشار مختلف و گرفتن عاطفه و احساسات پاک این ملت نسبت به حاکمیت دینی، اسلامی و پاشیدن بذر نفاق و اختلاف در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید در چنین شرایطی با استعانت از فداکاری و جانفشانی صدها شهید این انقلاب این مسیر را مستحکم و پایدار ادامه دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی مردم از وضعیت اقتصادی و معیشت سخت خود گله‌مند هستند، تصریح کرد: مردم خیانت، دزدی، اختلاس و کم کاری برخی از مسؤولان را در این شرایط کشور برنمی‌تابند که باید این مشکلات اصلاح شود.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که ملت بزرگ ایران علیرغم همه این مشکلات همواره پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده اند و در همه صحنه‌ها و عرصه ها به یاری کشور آمده اند، خاطرنشان کرد: مسؤولان وظیفه دارند برای رفاه حال چنین مردم قدرشناسی بیشتر تلاش کنند نه این که تنها وعده بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت حضور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن اشاره کرد و گفت: حضور حماسی ملت ایران در صحنه های مختلف این انقلاب همواره تعیین کننده و اثرگذار بوده و هر چه حضور مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی پر رنگ تر باشد دشمن از مواضع ناحق خود بیشتر عقب نشینی خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که آمریکا و همپیمانانش با طراحی های مختلف در پی انزوای ایران اسلامی و کاهش قدرت سیاسی این کشور در عرصه جهانی و منطقه ای بودند، ادامه داد: امروز با مقاومت و ایستادگی ملت ایران، کشورمان به عنوان یک قدرت جهانی مورد توجه است.

وی با بیان این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی هر ساله در 22 بهمن با راهپیمایی دشمن شکن خود بر اعتبار و درخشش انقلاب می افزایند و برگ زرین دیگری بر اوراق پر افتخار نظام اضافه می کنند، ادامه داد: وحدت و اتحاد مهم ترین عامل در رشد و تعالی انقلاب است.

امام جمعه محمود آباد، 22 بهمن را نمای عینی اعیاد بزرگ اسلام یعنی عید فطر، قربان و غدیر توصیف کرد و افزود: شیرینی ظفر بعد از طاغوت، قربانی کردن اسماعیل های این کشور در پای اراده الهی برای حکومت اسلامی و اتمام نعمت الهی برای تحقق جمهوری اسلامی جلوه آن اعیاد بزرگ است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی امسال بیان داشت: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی 22 بهمن امسال نیز با سر دادن شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پاسخ کوبنده ای به دشمنان نظام اسلامی خواهند داد.

امام جمعه محمود آباد در بخش پایانی سخنان خود، 22 بهمن امسال را بیعت دوباره با امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، باردیگر دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha