شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان قم بر لزوم توسعه اجرای هنر نمایش در سطح مساجد قم تاکید کرد و آن را دربردارنده آثار و برکات فرهنگی مطلوبی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجدالدین معلمی در نشست با دست اندرکاران دفتر قم تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ابراز داشت: از صدر اسلام تاکنون و به خصوص در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد نقش مهم فرهنگی و تربیتی و سیاسی و اجتماعی داشته اند و امروز نیز باید این نقش و جایگاه را پررنگ و فعال کرد.

وی با اشاره به این که تئاتر به عنوان یک هنر جذاب و تاثیرگذار، می تواند تحول آفرین در عرصه های فرهنگی جامعه باشد، گفت: یکی از اقدامات خوب تاسیس دفاتر استانی مربوط به تئاتر مردمی بچه های مسجد است که خوشبختانه در قم نیز این حرکت آغاز شده و قطعاً در آینده بیشتر درباره آثار و برکات آن خواهیم شنید .

معلمی  همچنین اعلام آمادگی کرد که حوزه هنری در مباحث آموزشی، پشتیبانی و سخت افزاری دفتر بچه‌های مسجد را مورد حمایت قرار می دهد.

امین علوی‌نیا، مسئول دفتر قم تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر و نیز اشاره به اجراهای برگزار شده در مساجد و دغدغه‌ها و مشکلات پیش‌روی تئاتر مساجد، گفت: بی شک همراهی و همکاری نهادها و ارگان‌های فرهنگی استان در راستای پیش‌برد اهداف طرح تئاتر مردمی در مساجد بسیار موثر است و به این خاطر از نهادهایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انتظار داریم که حمایت بیشتر و بهتری از این قضیه به عمل آورند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha