شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه عدالت مبنای حرکت انقلاب اسلامی است، گفت: برای مقابله با قاچاق و فساد سازمان یافته باید گام های جدی برداشته شود تا چرخه تولید رونق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، امروز در نهمین دوره همایش بین المللی سیره علوی، در خرم آباد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به تاسی از سیره علوی، انقلاب اسلامی را بنا نهاد، گفت: امام(ره) فرمودند «نمی توانیم دست از اسلام برداریم»، لذا اساس حکومت اسلامی اجرای احکام اسلامی در جامعه بود .

وی با اشاره به اینکه امروز می گویند دین کارایی ندارد و صدها سال حکومت فلسفه کلیسا در اروپا باعث بروز این اعتقادات شده است، بیان داشت: آیت الله مطهری(ره) یکی از ریشه های مادی گرایی در غرب را عملکرد غلط هزار ساله کلیسا مطرح می کند .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در دوران حکومت ستم شاهی در مدرسه فیضیه فرمودند «علمای اسلام به داد اسلام برسید»، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با تاسی به سیره علوی وارد میدان شدند و با وجود بارها تبعید، احکام سیره علوی را به نسل حقیقت جوی آن دوران تزریق می نمودند .

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به این که فرهنگ علوی نجات بخش جامعه در همه دوران ها است، گفت: اجرای احکام سیره علوی موجب پیروزی انقلاب و تثبیت اهداف انقلاب اسلامی شد .

وی با اشاره به اینکه انقلاب و دوران دفاع مقدس با سیره علوی مدیریت شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سخت ترین شرایط و بحران ها با وجود رحلت امام خمینی(ره) و هنگامی که آمریکا در خلیج فارس کشتی و هواپیمای ما را زد با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب سکان کشتی انقلاب از بحران ها گذشت و بر اقتدار آن روز به روز افزوده شد .

وی با بیان این که ایجاد دکترین ولایت به تاسی از سیره امام علی(ع) است، گفت: در طول 30 سال مدیریت رهبر معظم انقلاب، غربی ها می گویند دکترینی در ایران به وجود آمده به نام دکترین ولایت و این به تاسی از سیره امیرالمومنین(ع) است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر با وجود جلو بودن در عرصه سیاسی، در عرصه های اقتصادی و فرهنگی مشکل داریم، ابراز داشت: در حال حاضر جامعه مشکل تبعیض و فساد دارد و باید انحصار از نفت و اموال عمومی برداشته شود .

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به این که عدالت مبنای حرکت انقلاب اسلامی است، افزود: برای مقابله با قاچاق و فساد سازمان یافته باید گام های جدی برداشته شود تا چرخه تولید رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همه باید برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کنند، خاطر نشان کرد: این بی عدالتی ها دردهای یک دولت نیست برای ایجاد عدالت باید اجرای احکام سیره علوی در جامعه شتاب گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha