شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان در انتظار نشسته اند تا کوچکترین نقطه ضعفی از حوزه و روحانیت را شناسایی و موجی از تبلیغات دروغین را علیه روحانیت آغاز کنند، گفت: نباید برخی اشتباهات موجب تضعیف جایگاه ارزشمند روحانیت در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به این که حوزه های علمیه بهترین مکان برای تقویت تقوا و معنویت در جامعه محسوب می شوند، گفت: امروز با هجمه های دشمنان، دین و معنویت در خطر بزرگی قرار دارند و رسالت حوزه حراست و پشتیبانی از دین است.

وی با بیان این که حوزه با تربیت و پرورش طلاب رسالت مهمی در حفظ و تقویت معنویت در جامعه اسلامی بر عهده دارد، افزود: کسانی که معارف اسلامی را در حوزه فرا می گیرند و به جامعه منتقل می کنند باید از لحاظ روحی و اخلاقی قوی و مستحکم باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزویان در نخستین گام باید نفس خود را اصلاح کنند، گفت: یک طلبه برای رسیدن به اهداف غایی در حوزه باید نفس خود را برای خدا اصلاح کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که اخلاص و قصد قربت در همه فعالیت های طلاب حوزه باید حس شود، خاطرنشان کرد: طلبه ای که برای خدا درس بخواند و تبلیغ کند به طور حتم مورد لطف و رحمت الهی قرار خواهد کرد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که یک طلبه وقتی وارد حوزه می شود باید رفتار، گفتار و کردار خود را همسو با سیاست های حوزه اصلاح کند، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده شاهد بروز خطایی از سوی یک طلبه باشیم، چون موجب خدشه دار شدن جایگاه حوزه و روحانیت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان در انتظار نشسته اند تا کوچکترین نقطه ضعفی از حوزه و روحانیت را شناسایی کنند و موجی از تبلیغات دروغین را علیه روحانیت آغاز کنند، بیان داشت: نباید برخی اشتباهات موجب تضعیف جایگاه ارزشمند روحانیت در جامعه شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که طلاب باید سعی کنند خوب درس بخوانند تا بتوانند برای جامعه دینی مفید مواقع شوند، خاطرنشان کرد: خدماتی که حوزویان در طی صد سال اخیر به جامعه ارائه کردند به هیچ عنوان قابل بازگو کردن نیست.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که این حوزویان همواره در برابر انحراف ها ایستادند و سکوت نکردند، بیان داشت: امروز نیز طلاب حوزه باید با فراگیری علم دین تلاش کنند تا آموزه های اسلامی را به جامعه انتقال دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب در کنار علم آموزی وظایف اجتماعی خود را نیز نباید فراموش کنند، گفت: امروز جامعه به دلیل بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیازمند حضور و مشارکت طلاب و حوزویان است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر ادامه داد: خصوصیت حوزویان این است که با اخلاق مناسب، نصیحت و ارائه طریق مخاطبان خود را نسبت به مشکلات و معضلات اجتماعی آگاه می کنند و همین مسأله موجب اطمینان و اعتماد جامعه به روحانیت شده است.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که علم آموزی در حوزه باید با تزکیه نفس همراه باشد، گفت: طلاب باید علاوه بر آموختن علم دین، در جهت تقویت تقوا و تزکیه نفس نیز تلاش کنند.

وی با بیان این که آن علمی که ما می خواهیم باید با تزکیه همراه باشد، افزود: اگر تزکیه مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است علم آموزی همراه با انحراف همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علم یک ابزار است و اگر این ابزار در اختیار فردی قرار گیرد که از اخلاق و تقوا چیزی نداند، نمی تواند موجب سعادت و تعالی فرد شود، خاطرنشان کرد: علم، اخلاق و معنویت در حوزه باید همگام با هم رشد کند و تقویت شود تا موجب تعالی و رستگاری طلاب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha