جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، نیروی انتظامی را مظهر اقتدار نظام و برقرار کننده امنیت اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در درس اخلاق خود که با حضور پرسنل نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد، گفت: همه انبیاء آمدند بشر را از شرک، تاریکی و چند گونگی نجات دهند، آنها را به سوی یکرنگی و توحید هدایت کنند.

وی افزود: ما برای حضرت زهرا(س) اهمیت و عظمت خاصی قائل هستیم، زیرا ایمان ایشان آن گونه قوی بود که در میدان بحران سیاسی زمان خود هیچ گاه عقب نشینی نکردند و مقتدرانه ایستادند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) هم به مبدأ و هم به معاد خویش توجه داشتند، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند فاطمه الگوی ایمان است، چون همه وجودش پر از ایمان است.

امام جمعه بهشهر خاطرنشان کرد: افرادی که الگو هستند باید بدانند ایمان، اعتقادات، صداقت و امانتشان باید از زیر مجموعه شان بیشتر باشد زیرا آنها نقش الگو و سرمشق دارند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به جایگاه والای انسان نزد خداوند متعال به سخنی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: نخستین امام شیعیان فرمودند؛ چقدر زشت است آدمی که دارای عقل، خرد، پختگی و تجربه باشد می تواند انسان باشد اما به سمت حیوانیت و شهوت می رود.

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها برای مردم بلکه برای همه امامان، خوبان و پاکان در عرصه بحران مقاوم بود‌ و کم نمی آورد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که قرآن بر تقویت ایمان تاکید می کند، تصریح کرد: مؤمنان عاشق خدا هستند و پیامبر گرامی اسلام دراین باره فرموده اند با همه وجودتان خدا را دوست بدارید.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که دومین‌ عاملی که می تواند به آدمی در عرصه بحران و ناامنی کمک کند، داشتن تجهیزات و وسایل مناسب است، خاطرنشان کرد:  این وسایل می تواند مادی و معنوی باشد.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با بیان این که نیروی انتظامی در عرصه برخورد با اشرار بسیار موفق عمل کرده، بیان داشت: تعدادی از این نیروی مقتدر در حادثه چند شب گذشته تهران به شهادت رسیدند و مجروح شدند، اما هیچ گاه از پای در نیامدند و در برای برهم زنندگان نظم و امنیت کشور با اقتدار ایستادند.

وی افزود: امنیت، سلامتی و آرامش کنونی جامعه دسترنج تلاش ها و فداکاری های سختکوشانی است که با اراده آهنین و با ایمان راسخ و اعتقاد به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی در راه ثبات امنیت در همه زمینه ها و پاسداری از مرز های آبی وخاکی میهن عزیزمان فروگذار نیستند.

حجت الاسلام جباری نیروی انتظامی را مظهر اقتدار نظام و برقرار کننده امنیت اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امنیت پایدار در کشور با مشارکت آحاد جامعه محقق می شود و نیروی انتظامی نیز در راستای پیشرفت، توسعه پایدار و ایجاد فضایی امن و آرام در تلاش است تا در سایه سار این امنیت شهروندان در آرامش از زندگی لذت ببرند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: تأمین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت، از مهم‌ترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است که بخش عمده این وظیفه را نیروی انتظامی به عهده دارد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، امنیت را از ملاک های اثرگذار و مهم در میزان اقتدار کشورها دانست و گفت: امنیت بستری برای پیشرفت و تعالی ملت ها به شمار می رود.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که انجام هر کاری نیازمند وسیله است، افزود: ایمان و توجه به اهل بیت(ع) به عنوان وسایل معنوی از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه بهشهر، ملت بزرگ ایران را مردمی مجاهد و تلاشگر معرفی کرد و بیان داشت: باب جهاد برای مردم ما باز شد و مردم در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش می کنند و حضور جدی دارند چون مجاهد هستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که ایمان و تقوای الهی راه مقابله و مبارزه با شیطان درون است، افزود: باید ایمان را با خواندن قرآن، دعا و مناجات با پروردگار در خود تقویت کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha