شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد کاروند

حوزه/ حجت الاسلام کاروند گفت: طرح آرامش بهاری دارای برکات فراوانی است، اگر فعالیت ۱۰ سال پیش امام زادگان را ایام نوروز مرور کنیم به این نتیجه می رسیم که این برنامه فرهنگی چقدر در کشور تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، در جمع مسؤولان بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری بیان داشت:  یکی از برنامه هایی که در سالهای اخیر اوقاف و امور خیریه دنبال می کند طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در امام زاده ها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: طرح آرامش بهاری دارای برکات فراوانی است، اگر فعالیت 10 سال پیش امام زادگان را ایام نوروز مرور کنیم به این نتیجه می رسیم که این برنامه فرهنگی چقدر در کشور تاثیر گذاشته است.

وی گفت: انتخاب ایام نوروز و برگزاری  این طرح در این ایام به این سبب است که ظرفیت بالایی در ایام نوروز وجود دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید کار جهادی در مساله فرهنگ کشور دارای اهمیت والایی است و طرح آرامش بهاری یکی از طرح های جهادی فرهنگی به شمار می رود.

حجت الاسلام کاروند افزود: دشمنان با کمترین امکانات از ما در عرصه تهاجم فرهنگی جلوتر هستند، بقاع متبرکه یکی از امکاناتی است که باید به فرصت در امر فرهنگ تبدیل شود.

وی گفت: تعداد افرادی که در ایام نوروز وارد امامزاده ها می شوند به صورتی است که شاید در تمام ایام عمر خود داخل امامزاده و یا مسجدی نشده اند و به همین سبب باید از این ظرفیت بیشترین استفاده حاصل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان ادامه داد: کلمه جهاد 41 مرتبه در قرآن کریم آمده و اگر کسی بخواهد در کار فرهنگی وارد شود باید قرآن و آیات این باب را مرور کند و با الهام از تعالیم دینی وارد این عرصه شود.

وی عنوان کرد: جهاد همیشه به معنای قتال و جنگ با شمشیر نیست جهاد یعنی تلاش مضاعف و زحمت زیاد و کار فرهنگی جهادی یعنی فعالیت مضاعف در راه تبیین تعالیم دینی داشته باشیم.

حجت الاسلام کاروند افزود: قران کریم انبیای الهی را بهترین الگو در راه فعالیت جهادی معرفی می کند، حضرت موسی(ع) در ابتدای رسالت خود از خدای تعالی صبر در خواست کرد، عزیزان همه باید در کار فرهنگی با صبر فعالیت کنند تا جاذبه داشته باشند و در مرحله بعدی این نبی الهی از خدای تعالی به جای امکانات بیان و زبان شیرین در خواست می کند.

وی  گفت: کار جهادی کلمه ای ساده دارد و خیلی از نهاد هایی که ادعای این کلمه را دارد فاصله فراوانی با کار جهادی و منویات رهبر معظم انقلاب را دارند، کسانی که در بقاع متبرکه فعالیت می کنند باید با معنای کار جهادی و اهمیت رسالت خود آشنا باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha