شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه علمای مهذب را مایه آبروی دین و سرمایه های معنوی دانست و گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد علی محسنی دارای اراده ای استوار در تدریس بود و خصیصه طلبه پروری و تواضع ایشان باعث شده بود تا طلاب به دور شمع وجودش حلقه بزنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام صادق ایرانی در مراسم درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد علی محسنی با حضور اساتید و طلاب و مومنین، در سخنانی با اشاره به کلام پیامبر(ص):یاأَبَا ذَرٍّ، إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِعَبْدٍ خَیْراً فَقَّهَهُ فِی الدِّینِ، وَ زَهَّدَهُ فِی الدُّنْیَا، وَ بَصَّرَهُ بِعُیُوبِ نَفْسِهِ. اظهار داشتند: اگر خداوند متعال به یک فرد خیری برساند، او را در دین فقیه گردانده و دین شناس قابلی می شود،

وی در ادامه بیان حدیث گفت: ، وَ زَهَّدَهُ فِی الدُّنْیَا... این فرد نسبت به دنیا بی رغبت ،حرص و ولع نداشته، « وَ بَصَّرَهُ بِعُیُوبِ نَفْسِهِ،» شخص نسبت به عیوب و ضعفهای خود آگاه شده و در دام گناه گرفتار نمی شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه زهد در دنیا و آگاهی از عیوب نفسانی در سایه تعالیم دینی اماکن پذیر است گفت: فهم عمیق از فرهنگ دینی و تلقی درست از آن موجب سعادت انسان است.

وی با اشاره به ترویج عرفان های کاذب که زاهدانه با لباس خشن و اقل قوت و بی اعتنایی به دنیا در حال نشر در جامعه هستند، گفت:عدم بصیرت به عیوب، بدون فهم و تعالیم دینی باعث انحراف و ادامه مسیر در بیراهه است.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به این نکته که علمای مهذب مایه آبروی دین و سرمایه های معنوی هستند، گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد علی محسنی دارای اراده استوار در تدریس و خصیصه طلبه پروری و تواضع ایشان باعث شده بود تا طلاب به دور شمع وجودش حلقه بزنند.

وی با بیان اینکه پیمودن مسیر فهم دین بر ما واجب است، گفت: تفقه در دین، درحقیقت محور و عنصر تاثیر گذار در سعادت فرد و خانواده و اجتماع است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان علمای مهذب و ضد استعمار را وارثان انبیاء دانست و گفت: روحانی نمایانی که با بودجه انگلیس وحدت امت اسلامی را نشانه رفته اند و در دامان کفر افتاده اند، در واقع تیشه به ریشه اسلام می زنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha