جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ، تحقق حداکثری عدالت در کشور را مهم ترین دغدغه سکاندار انقلاب دانست.

حجت الاسلام  محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به شعار سال امسال مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و مهمترین دغدغه ایشان ابراز داشت: حقیقتاً چنانچه بخواهیم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم، شاید به جرات بتوان گفت دغدغه اجرای حداکثری عدالت در جامعه مهم ترین آنها است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مردم انقلابی تبریز ضمن ابراز گلایه‌های خود درباره عقب ماندگی در تحقق عدالت در کشور، بیان داشتند که پیشرفت در عرصه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده؛ اما در زمینه «عدالت» اقرار می‌کنیم که عقب مانده‌ایم؛ ایشان حتی با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت ابراز امیدواری کردند که ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردان و زنان کارآمد و مؤمن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ادامه داد: مسلماً تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ضروریاتی است که با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه جمهوری اسلامی پرداختن به آن حائز اهمیت می‌باشد، اما این بدان معنا نیست که ما از آسیب‌ شناسی عملکرد خود غافل بمانیم و از تبیین ضعفها و کاستی‌ها و تلاش برای رفع آنها کوتاهی کنیم.

وی اضافه کرد: کاستی‌ها در برقراری کامل عدالت اجتماعی یکی از مهمترین این آسیب‌هاست که همواره مورد دغدغه مقام معظم رهبری از جمله در دیداری با مردم تبریز قرار داشته است. البته این نخستین بار نیست که عالی ترین مقام کشور، از وضع عدالت در کشور انتقاد می‌کند. چرا که رهبر معظم انقلاب در 27 اردیبهشت سال90 نیز با صراحت گفته بودند که وضع فعلی عدالت در کشور راضی‌کننده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین با اشاره به این که حفظ و تقویت روحیه انقلابی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان از دیگر دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است که بارها در سال جاری در بیانات ایشان انعکاس یافت، گفت: البته تحقق عدالت در کشور در سایه وحدت و روحیه انقلابی مردم و مسئولان میسر می شود چه آن که فساد و بی عدالتی نیز در جایی رخ داده که ما از اصل آرمان های دینی و انقلابی خود فاصله گرفته ایم و لذا باید این خلا را به شدت رفع کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha