جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قانوع منع پوشیه در اماکن آموزشی، مدارس، دانشگاه ها توسط دولت نروژ ارائه شد

حوزه/ دولت نروژ روز گذشته طرح عمومی ممنوعیت استفاده از پوشیه در اماکن آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه ها و مهدکودک ها ارائه داده که بر اساس آن در صورت استفاده از پوشیه در این مراکز فرد خاطی اخراج خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی  صباح، دولت نروژ روز جمعه طرح عمومی ممنوعیت استفاده از پوشیه در اماکن آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه ها و مهدکودک ها ارائه داد.

فرانسه، هلند، بلژیک، بلغارستان و ایالت بایرن در کشور آلمان، برخی کشورهای اروپایی هستند که پیش از این محدودیت هایی مشابه را برای پوشش صورت و همچنین حجاب به اشکال مختلف در مکان های عمومی و مراکز آموزشی اعمال کرده اند.

سیو جانسن وزیر دارایی نروژ در بیانیه ای اعلام کرد، درصورت تصویب این قانون در پارلمان نروژ، این نخستین بار خواهد بود که یک دولت نروژی چنین ممنوعیتی را در اماکن آموزشی برقرار می کند. دانمارک نیز قصد دارد برای زنان پوشیه ای جریمه قرار دهد.

جنسن که همچنین رهبر حزب ضدمهاجرت و حزب ترقی جناح راست در این کشور می باشد مدعی شد هدفش از ایجاد این ممنوعیت، فراهم سازی فضایی برای ایجاد یک جامعه با صورت های باز است که در آن مردم بتوانند از طریق چهره با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گفته دولت نروژ، در صورت تصویب این ممنوعیت، کارمندانی که بیش از چند بار این قانون را زیر پا بگذارند با خطر از دست دادن شغل شان روبرو خواهند داشت. و همچنین دانش آموزان  و دانشجویانی که صورت شان را در ملاء عام بپوشانند نیز در معرض اخراج از مدرسه و دانشگاه خواهند بود. این قانون در رابطه با دیگر پوشش های سر از جمله حجاب و کلاه به اجرا گذاشته نخواهد شد.

این درحالی است که هم اکنون در برخی از مدارس و دبیرستان های نروژ براساس آیین نامه های داخلی قانون ممنوعیت پوشیه به اجرا گذاشته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha