شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۵۰ مسجد مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، گفت: بسترهای لازم برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در مرکز استان فراهم شده است.

وی با بیان این که این مراسم معنوی امسال در حدود ۵۰ مسجد ساری برگزار خواهد شد، افزود: بر اساس آمار به دست آمده از سال گذشته بیش از 70 درصد معتکافان از جوانان هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که اعتکاف آثار و برکات بسیاری برای افراد و جامعه به همراه دارد، افزود: به‌ویژه اگر فرد معتکف جوان باشد با توجه به آمادگی روحی آنان برای دریافت معارف الهی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی با اشاره به استقبال مطلوب افراد به‌ویژه قشر جوان از مراسم اعتکاف، اضافه کرد: انسان در این سه روز از تعلقات دنیوی و مادی دل می‌کند و به خداوند متعال اتصال پیدا می‌کند که تأثیرات بسیاری در روح انسان به همراه دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اعتکاف تمرینی برای خویشتن‌داری محسوب می‌شود، گفت: انسان با حضور در این مراسم مهارت نگهداری نفس را بالا می‌برد و به‌راحتی تابع خواسته‌های نفسانی نمی‌شود، فرد با دعا خود را بیمه کرده و به بی‌نهایت متصل می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که اعتکاف از جمله مسائل ارزشمند و سازنده در آموزه‌های دینی است که ریشه قرآنی دارد، تصریح کرد:  اعتکاف از اعمال مستحبی است که فرد با شرایط خاص باید در مسجد حضور داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ماه رجب بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به درگاه خداوند متعال است، گفت: این ماه با فضیلت آغاز فصل نیایش است و مؤمنان باید از این فرصت برای زدودن ناپاکی های قلب و روح خود بهره گیرند.

وی با بیان این که رجب ماه عظیمى است که خداوند، اعمال نیک را در آن چند برابر مى‏فرماید و گناهان را در آن محو مى‎کند، افزود: رجب، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم‏های مادی غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره‏بردن از ارزش‏های معنوی از علایق مادی دست‏ بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و به رحمت خداوند متصل شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مساجد مرکز استان با همه ظرفیت خود آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند، افزود: حضور در این مراسم معنوی نه‌تنها در خود فرد تأثیر می‌گذارد بلکه خانواده و به‌ویژه جامعه نیز از برکات معنوی این مراسم برخوردار می‌شوند.

وی با بیان این که اعتکاف جوانان را با باورهای دینی، الهی، اعتقادی و مذهبی مانوس می‌کند، گفت: ماه رجب برترین ماه‌ها در نزد خداوند است و انسان باید در این ماه در بهره‌گیری از حسنات تلاش کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که حضور نسل جوان هر سال در مراسم معنوی اعتکاف بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده نشان دهنده روح پاک و تشنه معرفت دینی نسل جوان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha