شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کمالی امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه جزیره خارک، در جشن بعثت رسول اعظم(ص)، انقلاب اسلامی را احیاگر اهداف بعثت پیامبر(ص) دانست و گفت: مقاومت یک درس از بعثت است و لازمه کار این است که ما در کشور وحدت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام موسی کمالی، امروز در مراسمی به مناسبت عید مبعث در جزیره خارک، با تبریک این عید بزرگ گفت: عید مبعث روزی که بشریت با مبعث می تواند به کمال و تمام انسانیت برسد و عیدی که خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) 13 سال قبل از هجرت به پیامبری مبعوث شد و حضرت خدیجه(س) و امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) اولین کسانی بودند که به او ایمان آورند.

امام جمعه خارک، اولین پیام بعثت را توحید عنوان کرد و گفت: خداخواهی و خدای واحد و احد را پرستیدند معنای توحید است، باید موحد و توحید واقعی داشته باشیم، امید و اعتقادمان فقط به خدا باشد این یعنی مبعث، آنچنان که انبیاء و اولیاء گذشته هم این چنین بودند و پیام همه آنها خدای واحد است.

وی افزود: اگر وجود مقدس پیامبر(ص) نبود قرآن نازل نمی شد اینها به برکت وجود پیامبر خاتم است که الان این آیات الهی به دست ما رسیده که ما را از گناهان و بدیها پاک کند؛ مبارزه با شیطان و نفس سخت است اما باید انجام داد، ازاین رو این رسالت را پیامبر شروع کرد و بعد از 3 سال علنی کرد ابولهب آمد و با او به مخالفت برخواست مخالفت کرد او را تحریمش کردند.

حجت الاسلام کمالی بیان داشت: همیشه این گونه است کسانی که انسانهای ضعیفی باشند وقتی حق و حقیقتی را می بینند و نمی توانند جلو آن بیاستند رو به تحریم می آورند چنانچه وجود مقدس پیامبر و کسانی که به او ایمان آورند را تحریم کردند. در شعب ابیطالب گرسنگی کشیدند اما از حق دست بر نداشتند این راهی است که پیامبر به ما نشان داده ما هم پیرو او هستیم .

امام جمعه خارک با بیان اینکه آمریکا با تحریم ایران همان راهی که ابولهب ها و ابوجهل ها رفتند را می رود ابراز داشت: پیامبر(ص) استقامت کرد و ما هم پیرو او هستیم و استقامت می کنیم. از این رو انقلاب اسلامی احیای اهداف بعثت پیامبر(ص) است؛ انقلاب آمد که بعثت پیامبر را احیاءکند و مقاومت یک درس از بعثت است و لازمه کار این است که ما در کشور وحدت داشته باشیم، با هم باشیم. در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند جدی باشیم و تعصب داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند استعدادها را کشف کنید در ایران خیلی استعدادها است، بهترین استعداد همین جوانان هستند و کافی است مسؤولان همت کنند و این استعدادها را کشف و استفاده کنند تا دشمن نتواند از طریق اقتصاد به ما لطمه وارد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha