شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کمالی امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارک گفت: پیرو امام حسین(ع) بودن به شعار نیست به عمل است و مواظب باشیم دنیا فریبمان ندهد، آنچه که باعث شد، عده زیادی پشت سر امام حسین(ع) را خالی کنند، دنیا طلبی و دنیا خواهی بود، از منفعت دنیوی نتوانستند بگذرند از این رو پشت امام را خالی کردند و پشت سر یزید قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام موسی کمالی، امروز در مراسمی به مناسبت اعیاد شعبانیه در جزیره خارگ با تبریک این ایام گفت: امروز روز بسیار با عظمت و بزرگیست، هدیه بسیار ارزشمندی را خداوند تبارک و تعالی به جهان بشریت مثل امروزی عنایت کرده است.

امام جمعه خارک اظهار داشت: همه هستی عالم به هستی حسین(ع) است، اگر این عالم وجود دارد چون حسین(ع) هست؛ حسین(ع) درس بزرگی در مقابل ظالم ایستادگی کردن و دفاع از مظلوم به ما داده است، از این رو حضرت وقتی که برای دفاع از دین، دفاع از اسلام و دفاع از قرآن حرکت می کند نمی بیند چند نفر پشت سر او هستند به این نگاه می کند که من وظیفه ای دارم که این وظیفه را باید انجام دهم، تکلیفی بر دوش من استو این تکلیف را باید انجام دهم.

وی افزود: بعضی از این روشنفکران معتقدند همه دنیا با آمریکا رفیقند ما اگر مشکلی داریم می توانیم با رفاقت آمریکا آن را حل کنیم چه نیازی هست که یک کشوری تنها در مقابل آمریکا بایستیم اما کسی که این حرف را می زند تفکر حسینی ندارد؛ امام  حسین(ع) نگاه نکرد که لشکر یزید چند هزار نفرند و لشکر او چند نفر، گفت وظیفه ای دارم باید همراهی کنم از این رو این انقلاب پرچمدار یک تفکر ناب اسلامیست، نگاه نمی کند کشورهای دیگر همراهی می کند یا نه  وظیفه ای بر دوش است این وظیفه را باید انجام داد و یاران امام حسین(ع) به وظیفه خود نگاه کردند و پشت سر او قرار گرفتند.

حجت الاسام کمالی بیان داشت:  مواظب باشیم دنیا فریبمان ندهد، آنچه که باعث شد عده زیادی پشت سر امام حسین(ع) را خالی کنند، دنیا طلبی و دنیا خواهی بود، از منفعت دنیوی نتوانستند بگذرند از این رو پشت امام را خالی کردند و پشت سر یزید قرار گرفتند.

امام جمعه خارک بیان داشت: پیرو امام حسین(ع) بودن به شعار نیست به عمل است، این روز، روز بسیار با ارزشی است و به همین مناسبت این روز را روز پاسدار نامیده اند، پاسداری از انقلاب  انقلابی که اسلامیست و آن هم اسلام ناب محمدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha