شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ر مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار، شيوه تبليغ  شيعيان

حوزه/ نشست علمی با عنوان "شیوه های تبلیغ شیعیان در مقابل فرقه های خاص" در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جویبار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای دکتر گلدوست، پژوهشگر علوم دینی در این نشست بیان کرد: هر پیامبری برای هدایت قوم خود مبعوث شده و دین شان در زمان خود کامل بوده و برای مردم همان عصر کارایی داشته، اما رسالت پیامبر اسلام(ص) جهانی بوده و دینش برای ابدیت است.

وی ادامه داد: شیوه دفاع شیعیان در مقابل لائیک ها، مسیحیان، یهودیان، فیلسوفان مغرب زمین، شیطان پرستان فرق می کند و با هر کدام باید با شیوه خاص خودش مقابله کرد.

پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه دفاع از دین در علم کلام بحث می شود، گفت: علم کلام به معنای دفاع از دین در مقابل شبهات با ابزار عقل و با التزام به شریعت است.

وی با اشاره به هجمه ها و شبهه پرا کنی های دشمن در ماهواره ها، اضافه کرد: طلاب باید برای پاسخگویی به شبهات، به طور کامل بر زندگی امامان واقف بوده و بر دلایل افضلیت تفکرامامان و شیعه بر سایرین مسلط باشند و با تکیه بر اصل «ترجیح افضل بر مفضول » برتری علمی ائمه بر سایرین را اثبات کنند.

گلدوست در ادامه با تاکید بر رسالت حوزه و تخصصی شدن طلاب اظهار داشت: طلاب برای تبلیغ تفکر شیعه، باید برتری علمی ائمه(ع) بر سایرین را اثبات کنند و برای این کار لازم است مهارت لازم نسبت به سوالات مطرح شده و پاسخ قاطع ائمه معصومین(علیهم السلام) در این خصوص را داشته باشند.

وی در پایان خاطره ای از نشست علمی ای که خود با مسیحیان و اهل سنت لبنان راجع به مقایسه «دین اسلام و مسیحیت» و همچنین «بررسی غدیر از دیدگاه شیعه وسنی» نقل و  طلاب را به شیوه نوین عملی تبلیغ تفکر شیعه ترغیب کرد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸


    


      

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha