شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه خطر بی دینی بسیار بدتر از خطر اعتیاد است، گفت: اگر دین و اعتقاد انسان از بین برود، تمام سرمایه او از نیز بین خواهد رفت، همچنین سرمایه ایمان انسان را از خسران نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی چهارشنبه شب در نشست پاسخ به پرسش های دینی (زمزم معرفت) که در شبستان امام خمینی حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های متدین دغدغه تربیتی فرزندان خود را دارند، اظهار داشت: والدین باید بدانند که هر عملی دارای عکس العملی است از این رو اگر والدین در خانه فرزندان خود را به درستی تربیت کنند فرزند نیز در هنگام رسیدن به سن بلوغ طبق تربیت همان دوران پیش خواهند رفت.

وی افزود: بسیاری از خانواده های مذهبی در انجام تربیت فرزند عمل حداقلی دارند، به نوعی یعنی نماز می خوانند اما این نماز خواندن آنان اول وقت نبوده و با کراهت است، خانواده هایی که اعمال عبادی آنان با نشاط بوده و از آن لذت می برند فرزندان آنان نیز هنگام رسیدن به سن بلوغ این عمل را تکرار خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه به عوامل بیرونی عمل نکردن فرزندان به دستورات دینی اشاره و تصریح کرد: فضای مجازی و دوست ناباب از جمله عوامل بیرونی انجام ندادن اعمال شرعی و دینی فرزندان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خطر بی دینی بسیار بدتر از خطر اعتیاد است، خاطرنشان کرد: اگر دین و اعتقاد انسان از بین برود، تمام سرمایه او از نیز بین خواهد رفت، همچنین سرمایه ایمان انسان را از خسران نجات می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید، ای مومنان! خود و فرزندانتان را از اهل آتش به دور کنید، بنابراین در زمانی که گناه در جامعه فراوان و انجام آن بسیار آسان شده است، باید با انجام دستور العمل های قرآن کریم آنان را از آتش جهنم دور کرد.

وی تصریح کرد: اگر مادر از ابزار احساسی خود مانند گریه، خنده و اخم برای تربیت فرزند استفاده کند، قطعا فرزند او یا در زمان حیات مادر یا در زیر تابوت آن، هدایت خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه خداوند دو حجت عقل و وحی را در اختیار انسان ها قرار داده است، ابراز کرد: قرآن کریم انسان را به تفکر و تحقیق دعوت می کند، به همین دلیل نباید برای هر امری رو به استخاره آورد چراکه خداوند به انسان عقل داده است و استخاره در جایی ممکن می شود که انسان بر سر دو راهی قرار گرفته باشد و هیچ راهی برای آن وجود نداشته باشد، همچنین قرآن کریم انسان ها را به تلاش دعوت می کند.

وی به بالا رفتن سن ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: انسان در برخی از زمان ها با اشتباه خود راه نعمت های خداوند را می بندد، مثلا برای برخی دختر ها خواستگار در سن جوانی می آید اما به آن جواب رد می دهند و سن آنان نیز بالا می رود، قطعا مشخص می شود که وقتی سن بالا رود شانس ازدواج کاهش می یابد از این رو نباید با اشتباه خود راه نعمت های خداوند را ببندیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی  با بیان این که قرآن کتاب داستان نیست و قرار نبوده همه داستان ها در آن ذکر شود، گفت: داستان برخی از پیامبران در قرآن ذکر شده است، قرآن کتاب تربیت است و بخش هایی که برای تربیت انسان نقش دارد، در قرآن کریم ذکر شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha