شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه موقت ساری

امام جمعه موقت ساری با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای تحقق اهداف مهدوی فراهم کرده است، گفت: رابطه انقلاب اسلامي ايران و مهدويت رابطه برگ و ريشه است و نظام جمهوري اسلامي ايران نمونه اي از حكومت عدالت‌گستر مهدوي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزه مهدویت با بیان این که انتظار به معنای اميد به آينده اي روشن است، گفت: منتظران واقعي بايد در جهت تحقق آن وعده الهي تلاش کنند.

وی با بیان این که انتظار هميشه براي رسيدن به وضع مطلوب است، افزود: امروز منتظران واقعی باید با عمل به وظیفه و رسالت واقعی خود زمینه رضایت حضرت را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه اديان آسماني در اينکه منتظر مصلحي هستند به صورت کلي اشتراک نظر دارند اگر چه در مصاديق آن اختلاف هايي وجود دارد، گفت: این ادیان آسمانی بر اساس آموزه هاي ديني خود انتظار آن را دارند که روزي مصلحي خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد مي کند، ظلم و ستم، فساد و تبعيض را از بين مي برد و به اصلاح عمومي جامعه مي پردازد.

حجت الاسلام قاسمی، اعتقاد به مهدويت را اساس اسلام و آموزه هاي ديني معرفي کرد و گفت: اين وعده همه کتاب هاي آسماني و انبياء الهي بوده است و در قرآن و روايات به صراحت مسئله مهدويت مورد تأکيد قرار گرفته است و تحقق آن ، وعده حتمي الهي است.

وی ادامه داد: نتيجه مهدويت، اميد به آينده روشن و تلاش فردي و اجتماعي براي زمينه سازي آن حرکت بزرگ و سرنوشت ساز و پويايي و تحول است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: مسأله مهدويت برای مسلمانان به ویژه تشيع نيرو و انرژي مثبت به ارمغان آورده و ما را براي رسيدن به يک زندگي سالم و سعادتمند مصمم تر و مستحکم تر مي کند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که مهدويت ايستايي و توقف نيست، گفت: حیات و حرکت و تلاش شيعه، وابسته به تفکر مهدويت است و ادامه حياتش منوط به تلاش جهت زمينه سازي براي تحقق آن وعده الهي است.

وی عمق نگري در بحث مهدويت را ضرورت امروز دانست و افزود: آسيب‌هاي فراواني كه امروز بر پيکره مهدويت وارد مي‌شود ناشي از نگاه سطحي و ظاهري به مقوله مهدويت است و با گذر از اين نوع نگاه آسيب‌ها نيز برطرف مي‌شود.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای تحقق اهداف مهدوی فراهم کرده است، گفت: رابطه انقلاب اسلامي ايران و مهدويت رابطه برگ و ريشه است و نظام جمهوري اسلامي ايران نمونه اي از حكومت عدالت‌گستر مهدوي است.

حجت الاسلام قاسمی با بيان اين كه مهدويت هويت تشيع است، اضافه كرد: امروز جهان تشنه تشيع و مهدويت است، چرا كه مهدويت تنها مكتبي است كه براي آينده جهان برنامه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدويت و انتظار، بخشي از آرمان هاي نظام اسلامي و مكتب تشيع است و همواره در طول تاريخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامي براي تبيين آن تلاش كرده‌اند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه عاشورا و مهدويت حافظ اسلام در طول تاريخ هستند و به نوعي روح جاري در دين اسلام محسوب مي شوند، خاطرنشان كرد: امروز پاسداشت انديشه مهدويت يك ضرورت مهم در جامعه اسلام محسوب مي شود كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha