شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر گران قیمت ترین تابلوهای نقاشی هنرمندان مسلمان در جهان

حوزه/ تصاویر و اطلاعاتی درباره ۸ تابلوی گران قیمت از هنرمندان مسلمان و ایرانی را که به قیمت میلیون ها دلار به فروش رسیده اند ببینید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از stepfeed، درحالی که به نظر می رسد تابلوهای نقاشی هنرمندان گذشته بیشتر از هنرمندانی که در قید حیات به سر می برند با قیمت های بالا به فروش می رسند، با این حال آثار هنری و خلق شده توسط برخی هنرمندان اسلامی، ایرانی و عرب در بیش از یک دهه گذشته با توجه و محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. در اینجا 8 مورد از گران قیمت ترین نقاشی های هنرمندان مسلمان را که تاکنون به فروش رسیده اند به شما معرفی می کنیم.

 

تابلوی «شکست اتم و زندگی گیاهی»

این نقاشی در سال 1962 توسط یک هنرمند ترک – اردنی کشیده شده به قیمت 2.74 میلیون دلار به فروش رسیده است. اگرچه این نقاشی به عنوان گران قیمت ترین نقاشی کشیده شده توسط یک مسلمان عرب زبان به ثبت رسیده تخمین زده می شود که قیمت آن 3-4 میلیون دلار باشد.

رقص دراویش

دومین نقاشی گران قیمت می باشد که در سال 1929 توسط محمود سعید هنرمند مصری کشیده شده است. این نقاشی در سال 2010 به مبلغ 2.54 میلیون دلار در خانه حراج کریستی فروخته شد.

لس چادوف

یکی دیگر آثار هنری محمد سعید، که در سال 1934 با قیمت 2.43 میلیون دلار در حراجی به فروش رسید. قیمتی که پیش از فروش برای آن تخمین زده می شد تنها 150-200 هزار دلار بود.

چهار باغ

این نقاشی در سال 1981 توسط یک نقاش و مجسمه ساز ایرانی با نام حسین زنده رودی به قیمت 6.1 میلیون دلار در حراج بین المللی کریستی در سال 2008 در دبی فروخته شد.

 

او رحیم است

نقاشی «او رحیم است» یک نقاشی نسبتا جدید است که در سال 2007 توسط محمد احسانی کشیده شده  و تنها یک سال بعد چیزی در حدود 1.16 میلیون دلار به فروش رسید. اگرچه قیمت اولیه این نقاشی 100-150 هزار دلار تخیمن زده شده بود.

 

«رخ امیر حمزه را به خانه حمل می کند»

این نقاشی که به اواسط قرن 16 بازمی گردد یکی از آثار کتاب تصویری «ماجراهای حمزه» است که در مغولستان کشیده شده است. امیر حمزه اشاره به عموی پیامبر اسلام داشته و این نقاشی یکی از معدود تصاویری است که در طول سالیان به جای مانده است. این نقاشی به قیمت 1.14 میلیون دلار در حراجی به فروش رسیده است.

سارایوو

این نقاشی که توسط هنرمند مصری عمر النقدی کشیده شده، وضعیت هولناک سارایوو در جنگ بوسنی و هرزگوین را به تصویر در آورده است. این نقاشی در سال 1992 کشیده شده و در سال 2016 به قیمت 1.14 میلیون دلار در یک حراجی در دوبی به فروش رسید.

 

ساختن کانال سوئز

تصویر هنری کشیده شده توسط عبدالهادی الغزار نقاش مصری که در سال 1965 کشیده شده و در سال 2014 به قیمت 1.02 میلیون دلار به فروش رفت. الغزاز یکی از هنرمندان مشهور مصری است که از سال 1945  بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha