شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/حجت الاسلام خسروی در خصوص ظرفیت پذیرش افراد در حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: مدارس علمیه این استان محدودیتی در خصوص تعداد افراد پذیرش شده ندارد و تمام افرادی که مراحل پذیرش را با موفقیت بگذرانند، پذیرش می شوند.

حجت الاسلام هابیل خسروی معاون آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه آزمون ورودی حوزه استان برای پذیرش طلاب در 23 مدرسه علمیه خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: از این تعداد 18 مدرسه متعلق به برادران و 8 مدرسه متعلق به خواهران است.

وی ادامه داد:  آزمون پذیرش 15 مدرسه برادران خراسان جنوبی در مقطع عمومی، دو مدرسه در مقطع عمومی سطح 2 و 3 و یک مدرسه نیز در مقطع تخصصی آزمون سطح دو و سه  ۱۴ اردیبهشت برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه از 1168 نفر ثبت نام کننده، 599 نفر مرد و 569 نفر زن بودند،افزود: از ثبت نام کنندگان تنها 692 نفر در آزمون کتبی حوزه علمیه شرکت کردند که 418 نفر مرد و 274 نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه متقاضیان ورود به حوزه از مقاطع پایه نهم، دیپلم، کاردانی و بالاتر هستند، اضافه کرد: بیشترین متقاضیان ورود به مدارس برادران از پایه نهم و بیشترین متقاضیان ورود به مدارس خواهران از مقاطع دیپلم و کاردانی هستند.

400 نفر از متقاضیان ورود به حوزه علمیه از آزمون معاف شده اند

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: متقاضیان پایه نهم با دارا بودن معدل بالای 18 و متقاضیان دیپلم و کاردانی با معدل بالای 17 و همچنین متقاضیان مقاطع بالاتر از کاردانی به صورت کلی از شرکت در آزمون کتبی معاف شده اند.

وی ادامه داد: تعداد 400 نفر از متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان جنوبی به دلیل دارا بودن شرایط فوق از شرکت در آزمون کتبی معاف شدند.

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه 14 حوزه امتحانی این امتحانات را برگزار کرده اند، گفت: 8 حوزه متعلق به برادران و 6 حوزه متعلق به خواهران بوده است.

نتایج آزمون 8 خردادماه سال جاری اعلام می شود

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی از اعلام نتایج آزمون های حوزه در تاریخ 8 خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: کسانی که در آزمون کتبی قبول و یا معاف شده اند باید در خردادماه در مصاحبه شرکت کنند.

حجت الاسلام خسروی یادآور شد: قبول شدگان مصاحبه در یک دوره یک ماهه با عنوان «تثبیت و اختبار» در تابستان شرکت و پس از ارزیابی نهایی در آن دوره، قبول شدگان نهایی برای تحصیل در سال تحصیلی آینده، به مدارس معرفی می شوند.

حوزه/ خراسان جنوبی محدودیت پذیرش ندارد

وی در خصوص ظرفیت پذیرش افراد در حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: مدارس علمیه این استان محدودیتی در خصوص تعداد افراد پذیرش شده ندارد و تمام افرادی که مراحل پذیرش را با موفقیت بگذرانند، پذیرش می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha