شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 449906
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
بازدید امام جمعه مرند از خانه سالمندان

حوزه/ امام جمعه مرند، از مرکز نگهداری سالمندان «سرای مهر» این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه مرند از «سرای مهر» مرند بازدید کرد.

میهمانان «سرای مهر» ابتدا با گزارش معصومه عادلی، مسئول موسسه در جریان کم و کیف و وضعیت این خانه سالمندان قرار می گیرند، همان جا موردی مطرح می شود که یک پدر ۹۰ ساله علیرغم دارا بودن توان مالی و در وضعیت سالم و بدون مشکل، به خانه سالمندان آورده شده و به علت نداشتن همسر و فرزند، اطرافیانش با بهانه هایی، اموال وی را صاحب شده و او را از خانه بیرون کرده اند؛ امام جمعه مرند می خواهد تا این پدر را صدا کرده و به این جلسه بیاورند.

پدری کلاه به سر، اما سرحال و قبراق، با همراهی مسئول خانه سالمندان به اتاق راهنمایی می شود، امام جمعه مرند از مشکلاتش جویا می شود و از مسئولان مربوطه می خواهد تا با بررسی مشکل این پدر، او را به خانه و جمع خانواده برگردانند.

مسئولان از اتاق ها و امکانات مختلف این مرکز بازدید می کنند، امام جمعه مرند تک به تک کنار مادران و پدران سالخورده نشسته و با آن ها صحبت می کند؛ گوشه یک حیاط بزرگ نیز جمعی از سالمندان دور هم نشسته اند، یکی از همین پدران سالمند، با صدای خسته و غمگین، اشعاری را می خواند که مورد تشویق حضار قرار می گیرد.

چشمان به در خیره شده، پیکرهای نحیف، قامت ‌های خمیده از بازی تلخ روزگار و نگاه ‌هایی که حالا دیگر مانند نگاه یک کودک پاک و معصوم جلوه می ‌کند، این جمله ای است که می توان خانه سالمندان را در آن خلاصه کرد.

گفتنی است، در خانه سالمندان «سرای مهر» مرند ۴۲ سالمند زن و مرد زندگی می کنند.

                            

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha