شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فتح خرمشهر دستاورد بزرگ مقاومت است، گفت: این روز، روز فتح ارزش ها بود و بایستی برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، بعد ازظهر امروز در همایش خواهران زینبی، در مکتب نرجس بیرجند، با اشاره به سوم خرداد، اظهار داشت: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ بوده است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی با بیان اینکه سوم خرداد روز پایداری و ایثار است، تصریح کرد: در این روز دلاوری‌های ماندگاری توسط رزمندگان به ثبت رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که امام راحل(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ابراز کرد: یکی از مهمترین دلایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز به برکت مجاهدت های بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است. ایشان سرتا پا اخلاص بود و به جز خدا به هیچ کس و هیچ چیز فکر نمی کرد.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در زمینه آزادسازی خرمشهر داشتند، نشانگر بینش واقعی معظم له است.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان در دفاع از حریم کشور فداکاری و ایثار بسیاری انجام داده‌اند، عنوان کرد: بایستی همواره یاد و خاطره شهدای والامقام در جامعه زنده نگه داشته شود.

حجت الاسلام رضایی تبیین کرد: برخی مواقع می خواهیم با قدرت در جامعه کاری انجام دهیم که اشتباه است و بایستی قبل از انجام هر کار و فعالیتی، توکل به خداوند را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به ضرورت عدم غفلت از یاد خدا، ادامه داد: هرجا از خدا غافل نشده ایم موفق شده ایم و هرکجا که خدارا فراموش کرده ایم قافیه را باخته ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت توکل به خدا و انس با قرآن کریم است که باید از لحظه لحظه آن استفاده بهینه شود. تجربه ثابت کرده است که هر موقع انسان توکل به خداوند داشته باشد و خالصانه ایستادگی کند، به طور یقین به پیروزی و موفقیت می رسد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این مطلب که که آزادی خرمشهر خواب را از چشمان دشمنان ما ربود، تصریح کرد: حماسه این روز بزرگ برای همیشه در تاریخ کشور جاودان است.

وی در ادامه تاکید کرد: فتح خرمشهر را یک حادثه نمی دانیم، یک واقعه و عملیات نظامی نمی دانیم که آمد و رفت و تمام شد؛ بلکه آن را یک جریان می دانیم، جریانی که پایه گذار آن انبیا(ع) بودند، جریانی که حلقه ای برای تحقق ظهور و در عقبه خودش بعثت، غدیر و عاشورا را با خود به همراه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فتح خرمشهر دارای برکات متعددی است، خاطرنشان کرد: از دست رفتن روحیه عراقی ها، مهمترین برکت آن بود چرا که صدام بارها اعلام کرده بود که اگر ایرانیان خرمشهر را فتح کنند کلید بصره را به آنان خواهم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha