شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غدیر

حوزه/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب از برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در شهریور ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حبیب صدقی دبیر شورای فرهنگ عمومی بناب، امروز در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و امسال نیز هجدهمین دوره آن همزمان با عید سعید غدیرخم به میزبانی شهر بناب برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ و آموزه های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر است.

صدقی با بیان اینکه جشنواره شعر غدیریه با گستره سراسری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این جشنواره با مضامینی شامل خدا در باور حضرت علی، انسان در دیدگاه حضرت علی، جهان در چشم انداز حضرت علی، شکوه و عظمت نهج البلاغه، خاطره غدیرخم، ستایش اهل معرفت از حضرت علی و اخلاص در ایمان حضرت علی برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بناب موضوع بخش ویژه جشنواره سراسری شعر غدیریه را داستان کوتاه با موضوع نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری(حمایت از کالای ایرانی) عنوان کرد.

صدقی خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا دهم مرداد ماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و یا به سامانه الکترونیکی WWW.Bonab.farhang.gov.ir ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha