شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نهمین روز  بخش حوزوی  نمایشگاه قرآن کریم(۲۶)

در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن از پرتال جامع علوم و معارف قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین  نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از پرتال جامع علوم و معارف قرآن، در بخش حوزوی نمایشگاه رونمایی شد.

حجت الاسلام یوسفی مقدم در این مراسم با بیان این که طراحی پرتال از سال ۹۳ آغاز شده اس، اظهار داشت: این پرتال با این عزم نیاز است تا دفتر تبلیغات سرمایه گذاری تبلیغاتی مناسبی انجام دهد تا پرتال به جوامع معرفی شود.

وی گفت: هیچ سایت قرآنی در کشور یافت نمی‌شود که چنین محتوای تخصصی قرآنی داشته باشد زیرا این پرتال حاصل ۳۰ سال تلاش ۳۰۰ محقق است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن افرود: ۹ ترجمه فارسی و ۳ ترجمه خارجی با قابلیت این که انسان می تواند ترجمه ها را با یکدیگر مقایسه نمایند و برداشت‌های تفسیری، شأن نزول‌ها و مباحث صرف و نحوی از برخی امکانات این پرتال است.

وی تصریح کرد: در این پرتال  فرهنگ ۳۳ جلدی قرآن کریم با سه هزار موضوع اصلی و 60 هزار موضوع فرعی، دائرة المعارف قرآن کریم با 3 هزارو 200 موضوع قرآنی، 12 هزارو 500 مقاله، ۴ هزار پایان نامه قرآنی، 51 عنوان از آثار پژوهشکده در قالب بیش از 120 جلد کتاب  و ۱۰ هزار پرسش و پاسخ قرآنی در بخش پرسمان قرآنی وجود دارد.

سید حسن هانی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم نیز در ادامه این مراسم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی برترین مؤسسه حوزوی در نوآوری و خلاقیت است و بسیاری از این نوآوری ها توسط سازمان های دیگر گرفته شده.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته مسؤلین دفتر تبلیغات سرمایه گذاری مناسبی در بحث فناروی های جدید انجام دادند، عنوان کرد: پرتال علوم و معارف قرآن حاصل تلاش بیش از دو دهه است و امیدواریم با استفاده از آخرین تکنیک های نرم افزاری که دران استفاده شده، بتواند حداکثر مخاطب را به خود جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha