شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بنابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بنابی گفت: عدالت خواهی حضرت علی(ع) موجب شده است كه آزادی خواهان جهان از او به عنوان الگوی عدالت ياد كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی استاد حوزه علمیه تبریز، شب گذشته در مراسم شب قدر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با تشریح ویژگی های شخصیتی حضرت علی(ع) ابراز داشت: امام علی(ع) بعد از پيامبر اسلام(ص) دومين شخصيت جهان اسلام است، یکی از ويژگی های حضرت آن است كه در خانه خدا متولد شد.

وی افزود: اميرالمؤمنين(ع) در خانه خدا به دنيا آمد و جز او مولودی در خانه کعبه به دنيا نيامد، نه قبل از او و نه بعد از او و اين به خاطر بزرگداشت مقام و جايگاه او بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) اولين كسی است كه اسلام آورد و اين يكی از فضايل مهم حضرت به حساب می آيد، تصریح کرد: گرايش به اسلام در فضايی كه بت پرستی به اوج خود رسيده بود از فضيلت های حضرت علی(ع) است، ایشان می فرماید: «در آن روزگار، خانه ای كه اسلام در آن راه يافته باشد نبود، جز خانه رسول خدا و خديجه و من نفر سوم بودم».

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی همچنین شجاعت را یکی از ویژگی های دیگر امیرالمومنین(ع) برشمرد و اظهار داشت: حماسه و حضور حضرت در جبهه های جنگ، مانند بدر، احد، احزاب و خيبر حكايت از شجاعت حضرت دارد، پيامبر اسلام(ص) خطاب به علی(ع) فرمود: «ای علی! اگر ايمان خلايق و اعمالشان را در كفه ای قرار دهند و عمل تو را در كفه ديگر، عمل تو بر همه مخلوقات برتری دارد».

وی گفت: عدالت خواهی حضرت علی(ع) موجب شده است كه آزادی خواهان جهان از او به عنوان الگوی عدالت ياد كنند، عدالت امام كه بيشتر در دوران حكومت بروز می كند، در نحوه گزينش حكومت، تقسيم بيت المال و حمايت از محرمان است؛ شيوه رفتار علی(ع) با برادرش عقيل و عزل معاويه از منصب قدرت حكايت از عدالت گرايی امام دارد.

استاد حوزه علمیه تبریز همچنین عنوان کرد: حضرت علی(ع) سرور و آقای زاهدان است، هيچ گاه از غذايی سير نخورد و غذا و لباسش از همه ساده تر بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha