شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعتکاف طلاب خراسان

حوزه/ هزار نفر از طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه خراسان با حضور در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی اعتکاف رمضانیه خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، ۶۲۰ برادر و ۳۸۰ خواهر طلبه حوزه علمیه خراسان با حضور در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی، اعتکاف رمضانیه خود را آغاز کردند.
در مراسم افتتاحیه این برنامه معنوی که در رواق کوثر صحن جامع حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد، حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر امور طلاب حوزه علمیه خراسان به بیان نکاتی پیرامون برنامه های این اعتکاف پرداخت.

وی با اشاره به فرصت مناسب و معنوی اعتکاف به عنوان یک عمل مستحب و ارزشمند که در سیره معصومین(ع) وجود دارد، یادآور شد: طلاب معتکف می بایست از این فرصت والا بهترین بهره را ببرند و با دقت نسبت به این زمان بیشترین استفاده را داشته باشند.

مدیر امور طلاب حوزه علمیه خراسان همچنین درباره برخی از مواردی که باید معتکفان مدنظر قرار دهند تا شرایط بهتری برای انجام امور اعتکاف فراهم آید مطالبی بیان کرد.

همچنین، حجت الاسلام موسوی بایگی به عنوان کارشناس احکام، تذکراتی را درباره احکام اعتکاف بیان کرد و هادي  الهی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مرثیه پرداخت.
اعتکاف هزار نفر از طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه خراسان از سحر روز شنبه۲۴ رمضان به همت مدیریت امور طلاب این حوزه در شبستان های تبریزی ، میلانی و نجف آبادی حرم مطهر امام هشتم(ع) با حضور طلاب برادر در شبستان تبریزی و طلاب خواهر در محل شبستان نجف آبادی و میلانی آغاز شد.

محفل انس با قرآن، برگزاری حلقه های معرفت، شرکت در جلسه تفسیر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، ختم قرآن، شرکت در مراسم جزء خوانی حرم مطهر، مناجات شبانه و بهره مندی از سخنرانی های موضوعی و ... از برنامه های جمعی در این اعتکاف می باشد.

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha