شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آقاتهرانی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه حرام‌خواری در جامعه اثر تکوینی دارد، گفت: حرام‌خواری به‌مثابه خوردن آتش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»» از زنجان به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان زنجان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، در کارگاه آموزشی «والدین آگاه؛ فرزندان موفق» در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان زنجان،  با بیان اینکه حرام‌خواری اثر تکوینی دارد، اظهار داشت: این بدان معنی است که مواردی از قبیل حقوق‌های نجومی، کم‌وزیاد کردن حقوق مردم، لقمه حرام و مواردی ازاین‌دست، نتایج خود را به‌تدریج نشان داده و همان لحظه قابل‌مشاهده نیست.

وی با یادآوری این که همواره باید این مهم را در نظر داشت که انجام محرمات و یا به عبارت کلی‌تر، خلاف آنچه در چارچوب اخلاق تعریف‌ شده، منجر به ایجاد آثار سوء خواهد شد، تصریح کرد: فراموش نکنیم که کسب روزی حلال در گرو داشتن صداقت و راستی به دست می‌آید، لذا برای اینکه مال‌های حرامی که ناخواسته وارد زندگی‌مان شده است را دفع کنیم، باید رد مظالم انجام دهیم.

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه انسان باید همواره نسبت به کسب روزی حلال حساسیت به خرج داده و در این راه ممارست به خرج دهد، افزود: توجه به کسب روزی حلال و پرهیز از حرام‌خواری باید از همه مشاغل موردتوجه قرار گیرد؛ چراکه اقدام به حرام‌خواری و بدتر از همه این‌ها، خوردن مال یتیم، به‌مثابه خوردن آتش است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقا تهرانی از پرداخت خمس به‌عنوان یکی از مواردی که در برهه کنونی باید موردتوجه همگان باشد یاد کرد و با یادآوری این که خمس شامل یک‌پنجم مازاد درآمد سالیانه را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: نباید آثار کسب روزی حلال را در تربیت فرزندان نادیده و کم اثر دانست؛ چراکه روزی حلال و پاک بر روی تربیت فرزندان اثر مثبتی داشته و آن‌ها را افرادی صالح به بار می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که والدین همواره باید آن را مدنظر داشته باشند، مسئله تربیت فرزندان است، بیان کرد: تربیت فرزندان بر اساس قرآن و سخنان اهل‌بیت(ع)، تربیت بر اساس وحی است، اما آنچه غربی‌ها در این راستا در پیش‌گرفته‌اند، به‌واسطه عملی است که به‌واسطه حواس پنج‌گانه درک می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha