شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرطیاری

حوزه/طمئن هستیم که باز هم تدابیر خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی هوشمندانه مردم همیشه در صحنه، نقشه بدخواهان اسلام و انقلاب را ناکام خواهد گذاشت و وظیفه همگان، مخصوصاً‌ روحانیت است که با تبیین صحیح اهداف نظام اسلامی و جایگاه رفیع ولایت‌فقیه مانع از رخنه دشمن در افکار قشرهای مختلف جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان شود که تجربه حضور در بحبوحه انقلاب و جنگ تحمیلی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری به مناسبت سالگرد ترور نافرجام مقام معظم رهبری طی سخنانی، ضمن شکرگزاری به دلیل حفظ جان معظم‌له در این حادثه تروریستی که امروز در محل نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، گفت: تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تکلیف شرعی است و همگان باید قدردان نعمت وجود رهبری باشند.

وی افزود: امروز با توجه به این که دشمنان از هر سو هجمه کرده و در صدد رخنه و نفوذ در بنای استوار انقلاب اسلامی هستند، وظیفه همگان است که با حفظ اتحاد و برادری و یکپارچه ساختن سیاست‌ها و موضع‌گیری‌ها از سوی تمام گروه‌های سیاسی و قوای خدمت‌گذار نظام اسلامی، حیله دشمنان را ناکام بگذارند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: امروز همه دوستداران ایران و ایرانیت و اسلام و اسلامیت و انقلاب با توجه به شرایط حساس کنونی وظیفه دارند پشت سر رهبری، در مقابل توطئه‌های دشمن بایستند، چراکه دشمن نه تنها اسلام و انقلاب بلکه کیان ایران و ایرانیت را نیز هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اوضاع بحرانی منطقه گفت: دلیل اصلی بحران در بعضی کشورهای منطقه نبود یک رهبری قاطع و مدبر در رأس این کشورها است و ما مطمئن هستیم باز هم تدابیر خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی هوشمندانه مردم همیشه در صحنه، نقشه بدخواهان اسلام و انقلاب را ناکام خواهد گذاشت و وظیفه همگان، مخصوصاً‌ روحانیت است که با تبیین صحیح اهداف نظام اسلامی و جایگاه رفیع ولایت‌فقیه مانع از رخنه دشمن در افکار قشرهای مختلف جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان شود که تجربه حضور در بحبوحه انقلاب و جنگ تحمیلی را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرطیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب، گفت: بنای دشمن آن است که ابتدا ترور شخصیت کند و سپس به ترور شخص بپردازد. نمونه این را در حادثه هفتم تیر شاهد هستیم که به ساحت یکی از بزرگان انقلاب یعنی شهید مظلوم دکتر بهشتی تهمت‌های ناروا زدند و در نهایت آن مرد متفکر را به شهادت رساندند.

وی در پایان یادآور شد: الحمدلله مردم اکنون آگاه و بصیر و گوش به فرمان رهبری هستند و ما نیز وظیفه داریم بیش از گذشته در تبیین اندیشه‌های رهبری نظام در میان مردم بکوشیم، چرا که وجود رهبری نعمتی است الهی که در اختیار ما قرار دارد و شکرانه این نعمت چیزی نیست جز حفظ وحدت و توجه به اهمیت و جایگاه ولایت فقیه.

اگفتنی است: در ششم تیرماه 1360 مقام معظم رهبری که در آن زمان سمت امام جمعه شهر تهران و نمایندگی حضرت امام در شورای دفاع را به عهده داشتند، مورد حمله تروریستی گروهک منافقین فرقان قرار گرفته از ناحیه دست مجروح شدند و به مقام رفیع جانبازی نائل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha