شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی و آسیب پذیر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مازندران امروز در کارگاه آموزشی روحانیان طرح مستقر استان با اشاره به فعالیت حدود 180 مبلغ دینی در مناطق مختلف استان، بر ضرورت افزایش حضور مبلغان دینی در استان تأکید کرد.

وی در ادامه از تبلیغ دین به عنوان رسالت مهم الهی یاد کرد و با بیان این که مبلغان نباید این وظیفه خطیر را سبک بشمارند، تصریح کرد: ورود در چنین عرصه بزرگی لیاقت می خواهد که خداوند متعال این لیاقت را به روحانیت اعطاء کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که گستردگی مناطق روستایی مازندران ضرورت حضور بیشتر مبلغان دینی را افزایش داده است، افزود: تلاش خواهیم کرد مبلغان بیشتری را در این مناطق مستقر کنیم.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که درخواست های بسیاری برای حضور مبلغان دینی در دیگر مناطق استان داریم، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی و همچنین عدم فراهم بودن امکانات مناسب قادر به اعزام روحانی به این مناطق نیستیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز و با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن، سرمایه گذاری در عرصه تبلیغ بسیاری ضروری است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ صحیح و دقیق دین در جامعه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز آسیب های اجتماعی بسیاری جامعه ما را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: باید با انسجام در برنامه های فرهنگی و تبلیغی این تهدیدات را از جامعه دور کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا با ابراز تأسف از وضعیت اسف بار فرهنگی در مناطق گردشگری و سواحل دریای مازندران، افزود: با توجه به حضور گسترده گردشگران و مسافران در این مناطق باید یک قرارگاه فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی تشکیل شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور مستمر مبلغان دینی در این مناطق می تواند از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق بکاهد، بیان داشت: همه دستگاه های دینی و فرهنگی باید با انسجام در برنامه ها ضمن تقویت حضور روحانیت در این مناطق برای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز هجمه های دینی و فرهنگی بسیاری نسل جوان جامعه ما را تهدید می کند، افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین باید با روشنگری مناسب، در جهت آگاهی دادن به نسل جوان گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به این که تبلیغ دین در شرایط امروز دنیای اسلام یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبلیغ صحیح دین بهره گیریم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha